11 نفر بر اثر قارچ سمی مسموم شدند / اگر این علائم را داشتید به دکتر مراجعه کنید

به گزارش رکنا، دکتر امین ابراهیمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت هشدار داد و گفت:  ۱۱ نفر طی چند روز اخیر بر اثر مصرف قارچ سمی ، دچار مسمومیت شده و در بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر بستری شدند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با مداخله پزشکی به‌موقع هیچ کدام از این افراد مسموم شده فوت نکرده، ولی روند درمان آن‌ها ادامه دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر به مردم توصیه کرد که با توجه به وجود قارچ‌های بهداشتی و بی‌خطر در بازار، از مصرف هر گونه قارچ جمع‌آوری شده از طبیعت خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به حضور گشت‌های مرکز بهداشت شهرستان مشگین‌شهر در مراکز فروش تره‌بار گفت: در هیچ‌یک از مراکز رسمی فروش میوه و تره‌بار، فروش قارچ کوهی و جمع‌آوری شده از طبیعت مشاهده و گزارش نشده است.

دکتر ابراهیمی اظهار کرد: مردم در صورت بروز علایم و نشانه‌های گوارشی مانند تهوع، استفراغ و اسهال چهار تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ فرد مورد نظر را هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی منتقل کنند.

وی تاکید کرد: در مواردی که علایم گوارشی پس از مصرف قارچ به صورت تاخیری و با فاصله بیش از ۶ ساعت از مصرف قارچ رخ دهد، نشان دهنده آن است که این دسته از قارچ‌ها، درجه سمی به‌مراتب بیشتری دارند که موجب بروز نارسایی حاد کبدی و مرگ مصرف‌کنندگان نیز می‌شود.

کدخبر: 935112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟