پابند الکترونیک بر پای ۲۵۸ زندانی قزوینی

به گزارش رکنا، فرهاد بهرامی با بیان اینکه پابند الکترونیکی یکی از ابزارهای نوین و قانونی برای کاهش جمعیت زندانیان به شمار می‌رود، اظهار کرد: این اقدام علاوه بر جلوگیری از افزایش جمعیت زندانیان این امکان را می دهد تا افراد دوران محکومیت خود را در کنار خانواده سپری کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که از پابند الکترونیک استفاده می کنند به صورت برخط از طریق سامانه های الکترونیکی در مرکز استان رصد شده و در صورت خارج شدن از محدوده معین، بلافاصله احضار و از ادامه استفاده از پابند محروم خواهند شد.

بهرامی تاکید کرد: زندانیانی می توانند از پابند الکترونیکی استفاده کنند که به جرایم تعزیری از درجه پنج تا هشت محکوم شده و شرایط لازم را داشته باشند.

این مسوول بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر نظارت الکترونیکی بر زندانیانی که پابند دارند، به صورت میدانی نیز از محل سکونت و اشتغال آنان بازدید شده است.

به گفته مدیرکل زندان‌های استان قزوین، سه زندانی نیز از نظام نیمه آزادی (فعالیت های حرفه‌ای، آموزشی، حرفه آموزی، درمانی در خارج از زندان) استفاده می‌کنند که برای آنها نیز این امکان فراهم شده تا در زمان اجرای حکم حبس فعالیت‌هایی را در خارج از زندان انجام دهند.

بهرامی یادآور شد: شرایط استفاده از نظام نیمه آزادی به این شکل است که زندانی به حبس تعزیری درجه پنج الی هفت محکوم شده باشد و شاکی از آنها گذشت کرده باشد، همچنین زندانی باید به انجام یک فعالیت شغلی، آموزشی و حرفه ای تعهد دهد تا در صورت تامین مناسب بتواند از نظام نیمه آزادی استفاده کند.

 

کدخبر: 934283 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟