حکم اعدام برای یاسین حسین زاده در ماجرای حمله مرگبار به سفارت آذربایجان در تهران  + فیلم

به گزارش رکنا، تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یاسین حسین زاده عامل حمله به سفارت این کشور تهران به اعدام محکوم شده است.

بنا به اعلام این رسانه، دادگاه رسیدگی کننده به پرونده حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران این حکم را صادر کرده ولی هنوز کیفیت اجرای حکم و روند قضایی و رسیدگی به پرونده نامشخص است.

در جریان حمله مسلحانه در زمستان سال گذشته به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، یکی از کارکنان این سفارتخانه کشته شد و 2 نگهبان آذربایجانی نیز زخمی شدند.

ماجرا حمله به سفارت آذربایجان

فردی صبح روز هفت بهمن ماه سال 1401 با ورود به سفارت آذربایجان با سلاح گرم اقدام به تیراندازی نموده که در این حادثه یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه این فرد به همراه دو فرزند خردسال خود وارد سفارت شده است عنوان داشت: در تحقیقات اولیه فرد مهاجم انگیزه خود را مشکلات شخصی و خانوادگی اعلام کرده است.

فیلم لحظه درگیری مرد مسلح در سفارت آذربایجان

انگیزه حمله کننده به سفارت آذربایجان خانوداگی است

در ادامه سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت از دستگیری فردی که صبح امروز با سلاح در حالیکه یکی از کارکنان سفارت در حال ورود به سفارت بوده به سفارت آذربایجان وارد شده بود خبر داد و گفت : این فرد صبح امروز با ورود به سفارت آذربایجان با سلاح گرم اقدام به تیراندازی نموده که در این حادثه یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

وی افزود: با سرعت عمل پلیس فرد مهاجم بلافاصله دستگیر و تحقیقات از وی ادامه دارد.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه این فرد به همراه دو فرزند خردسال خود وارد سفارت شده است عنوان داشت: در تحقیقات اولیه فرد مهاجم انگیزه خود را مشکلات شخصی و خانوادگی اعلام کرده است.

وزارت امور خارجه آذربایجان گفت: یک فرد مسلح به اسلحه کلاشینکف به پست امنیتی سفارت حمله کرد و مسئول نگهبانی سفارت در این حمله جان باخت.

مرد مسلح به دلیل فقدان همسرش دست به این کار زد

محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران در شرح جزئیات این خبر به خبرنگار رکنا گفت:«در حال حاضر در صحنه وقوع جنایت در حال تحقیقات اولیه هستیم.حسب اظهارات اولیه اخذ شده از متهم مشخص شد که او فرودین ماه امسال فقدان همسرش را به مراجع انتظامی و قضایی اعلام کرده بود.با توجه به اینکه به این نتیجه رسیده بود همسرش قصد سفر به سمت مرز آذربایجان را دارد، متصور شده بود که سفارت برای پیگیری موضوع سفر همسرش با او همکاری لازم را ندارد.»

او ادامه داد: انگیزه او برای ورود به سفارت کاملا شخصی بود و زمانی که متوجه ورود دبیر اول سفارت شد اقدام به تیراندازی کرد که در این حادثه یک نفر به قتل رسیده و دو نفر زخمی شده اند.»

تحقیقات قضایی برای مشخص شدن ابعاد پنهان ماجرا ادامه دارد.

یک خانم جوان که شاهد عینی ماجراست در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: با سر و صدای زیاد وارد کوچه شدیم و متوجه شدیم که راننده یک پراید سبز چندین بار با خودرو به ماشین  سفارت  و در ورودی سفارت کوبید.سپس از خودرو پیاده شد و روی خودرو سفارت نفت ریخت و قصد داشت آن را آتش بزند که لباس خودش هم آتش گرفت. دختر حدودا ۱۴ ساله و پسر خردسالش داخل ماشین بودند و وحشت زده گریه می کردند که مرد مهاجم با اسلحه وارد سفارت شد و اقدام به تیراندازی کرد.به سرباز نگهبان سفارت گفت: تو کنار برو تا کاری با تو نداشته باشم. بعد وارد شد و تیراندازی کرد.دوباره بیرون آمد و خشاب اسلحه را پر کرد و باز داخل رفت و چند تیر زد. بعد بیرون آمد و اسلحه را پرتاب کرد و گوشه ای نشست تا ماموران پلیس از راه رسیدند و او را بازداشت کردند.

گفت و گو با مامور حفاظت سفارت آذربایجان که با مرد مسلح درگیر شد

اولین اعتراف مرد حمله کننده به سفارت آذربایجان

همسرم - گلنار علیوا - مرا تحویل نمی دهند و به زور او را نگه داشته اند. همسر من هیج تماسی تا کنون در این 9 ماه نداشته است.

او در پاسخ به سوال سردار رحیمی مبنی بر اینکه چه مستندی درباره این مسئله که او را به زور نگه داشته اند در اختیار دارید؟ و اسلحه را از کجا آورده ای تاکید کرد:هیچ تماسی تا کنون نداشته و یک کلاش و یک کلت را از روستا آوردم. اینکه چطور وارد شوم را در ذهن ساخته بودم.

این مرد ادامه می دهد: ساعت 6 و 7 صبح بود که می دانستم آن فرد چه ساعتی در سفارت حضور دارد پس به آنجا رفتم تا زندگی خودم را بدست بیاورم.

فیلم گفتگوی اختصاصی با دختر و پسر عامل حمله به سفارت آذربایجان در تهران

کدخبر: 933524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟