۳۰۰ جانباخته در سوانح رانندگی بزرگراههای تهران/ مخدوش کردن پلاک خودرو خط قرمز پلیس راهور + عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار رکنا، از شامگاه ۸ مهر ماه طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز  به منظور جلوگیری از رانندگی های پر خطر  مانند سرعت،سبقت،حرکات مخاطره آمیز و یا توقف در حاشیه بزرگراههای شهر تهران به اجرا در آمد.

در جریان آغاز این طرح سرهنگ ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته و شواهد عینی پلیس راهور به این نتیجه رسید که بیشترین تخلفات رانندگی در ساعات پایانی روز رخ میدهد، لذا با اجرای این طرح تصمیم گرفتیم هرچه سریع تر نسبت به برخورد با این نوع از تخلفات اقدام کرده و که استارت شروع آن از امشب کلیک خورد.

گشت شب پلیس راهور

۳۰۰ نفر از شهروندان تهرانی بر اثر سوانح رانندگی جانباخته اند

رئیس پلیس راهور تهران در ادامه با تاکید بر تلاش شبانه روزی نیروهای پلیس راهور برای حفظ جان انسانها و آرامش مردم در هنگام رانندگی افزود: متاسفانه در ۶ ماهه ابتدایی سال ۳۰۰ نفر از شهروندان تهرانی در تصادفات رانندگی جان خودشان را از دست داده اند و که ۶۰ درصد تصادفات در بزرگراهها، ۵۵ درصد در ساعات پایانی شب، ۳۹ درصد مختص به عابرین و ۵۴ درصد موتور سواران بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

سرهنگ موسوی پور با اشاره به اجرای این طرح برای برخورد با خودروها و رانددگی های حادثه ساز و تاثیذ آن در کاهش آمار جانباختگان سوانح رانندگی تاکید کرد: از امشب تردد وسایل سنگین ، صدای ناهنجار از خودرو، توقف در حاشیه بزرگراه ها با شدت بیشتری برخورد خواهد شد.

گشت شب پلیس راهور

ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین حادثه ساز در ساعات پایانی روز

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر این موضوع که برابر با مقررات راهنمایی و رانندگی خودروهایی که مرتکب چندین تخلف در یک زمان می شوند و خودرهای این اشخاص به مدت ۷۲ ساعت توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد ادامه داد: وسایل نقلیه سنگینی که از لحاظ حفاظ بار، حرکت در لاین سوم و ..مرتبک تخلف شوند را از مبدا شناسایی کرده و از تردد آنها جلوگیری خواهیم کرد.

ریس پلیس راهور تهران بزرگ خاطر نشان کرد: بحث آموزش و فرهنگ سازی یکی از اولویت های پلیس راهور بوده و پس از نیز تلاش خواهیم کرد  در حوزه آموزش و فرهنگ سازی گام های اساسی و مهم تری برداشته تا نتیجه آن را در سطح شهر و سبک رانندگی مردم مشاهده کنیم.

گشت شب پلیس راهور

مخدوش کردن پلاک خودرو خط قرمز پلیس راهور

سرهنگ موسوی پور در انتها در خصوص مخدوش کردن پلاک خودرو توسط رانندگان صراحتا اعلام کرد: خط قرمز پلیس راهور مخدوش کردن پلاک خودروها است ، با این کار آنان عملا نشان میدهند هیچ هویتی نداشته و به راحتی دست به هر تخلفی میزنند و بنابراین پلیس به جدیت با این تخلفات برخورد خواهد کرد.

کدخبر: 933146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟