بازداشت ۱۷۳ خلافکار در جنوب تهران

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدقاسم طرهانی در حاشیه اجرای طرح برخورد با سارقان و مالخران اموال مسروقه در محدوده شهرری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای تدابیر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سومین مرحله از طرح مقابله و مبارزه با مالخران و سارقان و همچنین مالخران اموال مسروقه از ابتدای سال‌جاری تا کنون در محدوده فرماندهی انتظامی شهرستان ری به مرحله اجرا درآمد ه در جریان آن ۱۷۳ نفر از مرتکبان جرائم مختلف شناسایی و دستگیر شدند. از این تعداد ۶۱ نفر سارق و ۲۱ نفر مالخر بودند و مابقی نیز مرتکب جرائم دیگر شده بودند.

وی با بیان اینکه مقادیر قابل توجهی سلاح سرد در این طرح کشف و ضبط شد، گفت: اگر مالخران نباشند سرقت‌ها نیز کاهش می‌یابد زیرا که امکان فروش مال مسروقه کم شده و سارق به راحتی نمی‌تواند اموال مسروقه را به فروش برساند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری به تشریح برخی از پرونده‌های کشف شده در این طرح پرداخت و گفت:‌در اجرای این طرح تیم سارقان طلاجات بانوان شناسایی شد، اعضای این باند با شناسایی زنان در محل‌‍‌های خلوت در فرصتی مناسب اقدام به زورگیری و سرقت طلا و جواهرات آنان کرده و متواری شده بودند. 

در پرونده‌ای دیگر نیز مقادیر قابل توجهی وسایل دندان پزشکی قاچاق از مجرمان کشف شد و عوامل کلانتری دولت آباد موفق شدند در حدود یک میلیارد تومان وسایل دندانپزشکی قاچاق را از تریلی در حال عبور کشف کنند. این اقلام به صورت جاساز و در قالب قاچاق در حال ورود به کشور و عرضه در بازار بود.

به گفته طرهانی برای متهمان دستگیر شده در طول اجرای این طرح پرونده‌های جداگانه تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. البته تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

 

کدخبر: 933097 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟