آدم ربایی عجیب با وسوسه ثروت مرد تهرانی + جزییات

به گزارش رکنا، اواخر خرداد ماه سال جاری مردی ۴۰ ساله به نام حمید با حضور در اداره پلیس از ربوده شدنش توسط 3 مرد خبر داد و عنوان داشت یک روز در اسارت آدم ربایان بودم.

همین کافی بود تا بازپرس غلام حسین صادق زاده از شعبه 7 دادسرای امور جنایی تهران دستور تحقیقات ویژه این پرونده آدم ربایی را برای کارآگاهان اداره 11 پلیس آگاهی تهران صادر کند.

مرد جوان در تحقیقات ابتدایی به کارآگاهان گفت: یک سایت بازاریابی طراحی کردم و یکی از دوستانم نیز با من  در این کار شریک بود و از مردم پول می گرفتیم تا با سرمایه گذاری به آنها سودبدهیم و مدتی از این کار گذشت تا اینکه چند روز قبل در خانه بودم که زنگ خانه به صدا در آمد.

وی افزود: وقتی به جلوی در آمدم 3 مرد مرا به زور و با تهدید سوار بر خودرویشان کرده و پس از ربودنم چند برگ سفته به زور و تهدید امضا کردم و فردای آن روز خودرویم را به صورت وکالتی به نام آنها زدم و بعد از آن مرا رها کردند.

کارآگاهان در گام نخست به سراغ فیلم دوربین های مداربسته در اطراف محل ربودن مرد جوان رفته و در بررسی ها صحنه ربودن مرد جوان به دست آمد که در آن دیده شد شاکی پرونده با تهدید سوار بر یک خودروی شده و او را ربوده اند.

تیم جنایی در گام بعدی با بررسی شماره پلاک خودروی آدم ربایان موفق به شناسایی صاحب خودرو شدند و خیلی زود به سراغ مرد جوان رفتند و متهم وقتی خود را در برابر پلیس دید خیلی زود پرده از ماجرای آدم ربایی برداشت.

صاحب خودرو که مرد جوانی به نام اصغر است در اعترافاتش گفت: از طریق یکی از دوستانم با نیما آشنا شدم که طلب زیادی از مرد جوانی که با  هم شریک بودند داشت و از من خواست تا به او کمک کنم تا طلبش را از شریکش بگیرد و بابت این کار 50 درصد از کل مبلغ طلبش را به من پرداخت می کند که من خیلی زود این پیشنهاد وسوسه انگیز را پذیرفتم.

او در ادامه گفت: از نیما شنیدم که چندی قبل با حمید یک شرکت سرمایه گذاری اینترنتی راه اندازی کردند و حمید بعد مدتی سهم شریکش را بالا کشیده است و نیما از من خواست تا با کمک من پولش را پس بگیریم.

وسوسه برای پولدار شدن

اصغر افزود: وقتی حمید را تحت نظر قرار دادم متوجه شدم مرد ثروتمندی است و در حالیکه نیما فقط از من خواسته بود او را بترسانم و پولش را پس بگیرم وسوسه شدم و تصمیم گرفتم پول بیشتری به جیب بزنم به همین خاطر با همدستی 2 تن از دوستانم نقشه ربودن حمید را طراحی کردیم.

وی در ادامه می گوید: با همدستانم و خودروی خودم چند روز جلوی خانه حمید کشیک دادیم و وقتی متوجه زمان خروجش از خانه شدیم همان ساعت را برای ربودن او انتخاب کرده و صبح خیلی زود حمید را جلوی در خانه اش به زور سوار ماشین کرده و او را به شهریار بردیمو  وقتی سفته ها را امضاء کرد و سند ماشین را در محضر به نام من زد او را رها کردیم و اصلا فکر نمی کردم راز این آدم ربایی فاش شود.

کارآگاهان در ادامه با اعترافات اصغر خیلی زود 2 همدستش را در 2 عملیات جداگانه و همزمان دستگیر کردند.

بازپرس صادق زاده از شعبه 7 دادسرای امور جنایی تهران به خبرنگار رکنا گفت: آدم ربایان از فرد ربوده شده 2 فقره سفته یک میلیاردی دریافت و سند خودروی وی را نیز به نام خودشان زده اند و متهم اصلی که دستور ربایش این مرد 40 را صادر کرده متواری شده است.

 

 

کدخبر: 931638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟