زیر گرفتن عمدی تغزیه خوانان با خودرو در اردبیل / انگیزه متهم چه بود + جزییات

به گزارش رکنا، فیروز فرهانی با تاکید بر اینکه امنیت، آرامش و حس آرامش جامعه یکی از اولویت‌های اساسی دادستانی است، اظهار داشت: شخصی که در 16اردیبهشت ماه در روستای اجیرلو شهرستان پارس آباد و در مراسم عزاداری اقدام به اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق زیر گرفتن احدی از تعزیه خوانان با اتومبیل شخصی خود کرده بود با دستور قاطع قضایی و با تلاش‌های قابل تحسین عواملین فراجا دستگیر، به دادسرا معرفی و بازداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: بنا به تحقیقات محوله و اظهارات متهم مشکلات شخصی و روحی از جمله داشتن برگ جلب به خاطر محکومیت دیگر، انگیزه متهم بوده و قصد اهانت به عزاداری را نداشته است.

دادستان پارس آباد ادامه داد: ایجاد حس امنیت و آرامش و حفظ پایدار این مهم از حقوق بارز ملت فخیم و فهیم شهرستان پارس آباد می‌باشد و وقوع جرائم خشن ، این امنیت را خدشه دار می سازد و به ضرس قاطع در حدود اختیارات دادستانی اجازه فرار و در امان ماندن متهمان جرائم خشن را از چنگال پرقدرت قانون را نخواهیم داد و برخورد صریح ،قاطع و قانونی در انتظار چنین متهمانی است.

فراهانی بیان کرد: حسب تصمیمات اتخاذ شده، شعبات ویژه برای تحقیقات در خصوص چنین جرائمی تعیین شده و هم اکنون پرونده در شعبه محترم اول دادیاری تحت تحقیقات مقدماتی است و متهم بازداشت می‌باشد.

 دادستان پارس آباد همچنان لزوم مداخله و تعامل نهادی های ذیربط فرهنگی، اجتماعی و اجرایی را برای کاهش آسیب های اجتماعی و از بین بردن بستر جرائم مورد تاکید قرار داده و افزود: قطعا اقدامات دادستانی و دادسرا غیر قابل اغماض و غیر قابل تعطیل است و متهمان جرائم خشن از هیچگونه ارفاقات قانونی بهرمند نخواهد شد.با این وصف همچنان برنامه ریزی و اقدام مستمر دستگاه های ذیربط برای خنثی سازی بستر های جرم ضروری و از مطالبات جدی دادستانی است.

کدخبر: 931451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟