آمار  وحشتناک کشته های زلزله مراکش ! / شوکه می شوید

به گزارش رکنا به نقل از الجزیره، وزارت کشور مراکش جدیدترین آمار تلفات زلزله شدید این کشور را اعلام کرد و از جان‌باختن ۲۱۲۲ نفر و زخمی‌شدن ۲۴۲۱ تن دیگر خبر داد.

وزیر بهداشت مراکش نیز در گفتگو با الجزیره گفت: تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط از نخستین لحظات زلزله تلاش‌های خود برای نجات هم‌وطنان را آغاز کردند.

وی در ادامه با اشاره به همراهی مردم مراکش با هم‌وطنان آسیب‌دیده خود افزود: شمار زیادی از شهروندان مراکشی برای نجات آسیب‌دیدگان این حادثه نسبت به اهدای خون اقدام کرده‌اند.

از سوی دیگر نیروهای مسلح مراکش نیز اعلام کرد که نیروها و تجهیزات بسیاری را برای پشتیبانی از عملیات امداد و نجات و خروج اجساد از زیر آوار به منطقه «امزمیز» واقع در استان «الحوز» ارسال کرده است.

خبر دیگر آنکه وزارت خارجه الجزایر نیز از تهیه طرحی اضطراری برای کمک‌رسانی به زلزله زدگان مراکش خبر داد که برای اجرایی‌شدن نیاز به موافقت مقامات مراکش دارد.

الجزایر روز گذشته نیز از بازگشایی حریم هوایی خود به روی هواپیماهای مراکشی در راستای امدادرسانی سریع به زلزله زدگان در این کشور خبر داده بود.

طی سال‌های اخیر روابط میان الجزایر و مراکش به دلیل تنش‌های ناشی از موضوع صحرای غربی و جبهه پولیساریو دچار تنش‌های جدی شد، اما زمین‌لرزه شدید ۷ ریشتری در مراکش موجب شد تا الجزایر در راستای کمک‌های بشردوستانه به مردم مراکش در این موضوع بازنگری کند.

گفتنی است پیش‌تر سازمان زمین‌شناسی مراکش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت ۱۱ شامگاه جمعه زمین لرزه‌ای ۷ ریشتری نقاط مختلف این کشور را لرزانده است. سازمان بهداشت جهانی از آسیب‌دیدن دست‌کم ۳۰۰ هزار مراکشی در پی وقوع این زلزله شدید خبر داد. تصاویر منتشر شده از مراکش نیز از این مساله حکایت دارد که آوار ساختمان‌های قدیمی که با معماری سنتی در این کشور بنا شده‌اند و عمر بالایی نیز دارند، امدادرسانی به زلزله زدگان را دشوارتر کرده است.

کدخبر: 927537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟