بازداشت 2 مربی سرشناس در بابل + علت و جزییات

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در این خصوص اظهار کرد: معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی با برنامه ریزی دقیق و استفاده از تمام ظرفیت های رسانه ای خود، سعی در تضعیف و براندازی نظام و ایجاد ناامیدی در جامعه و تصاحب افکار دانش آموزان به طرق مختلف دارند که باید در مقابله با این اهداف شوم دشمنان هوشیار بود.

وی یکی از ابزارهای دشمنان را برای ضربه زدن به نظام، بکارگیری فرقه ضاله بهائیت دانست و گفت: در این راستا در شهرستان بابل اقداماتی در پوشش 2 مدرسه و چند مرکز آموزشی و ورزشی از طریق بکارگیری اساتید و مربیان بهایی انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری تشریح کرد: مربیان بهایی از سه شهر کشور، اقدام به آموزش و تعلیم موارد مورد نظر خود در راستای فریب نوجوانان از جمله فرقه صهیونیستی ضاله بهاییت می‌کردند که در راستای مقابله با این فرقه ضاله، تاکنون دو فرد که از مربیان سرشناس بهایی در ایران هستند با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر و با صدور قرار بازداشت به زندان معرفی شدند.

وی ادامه داد: در مراکز آموزشی مذکور، تعدادی کتاب، بروشور مرتبط با مجله صهیونیستی بهائیت کشف و ضبط شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به اینکه تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: طبق قانون و آئین نامه زندان به محض بازداشت، افراد دستگیر شده با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کرده و از سوی دادستانی بابل، دستورات لازم بابت رعایت حقوق زندانیان صادر شده است.

تاریخچه بهائیت

بهائیت فرقه‌ای مذهبی و برآمده از بابیه است که در قرن سیزدهم قمری  به‌دست میرزا حسینعلی نوری معروف به بهاءالله پدید آمد. در رساله‌ای که به مناسبت صدمین سالگرد فوت میرزا حسینعلی به سفارش بیت‌العدل منتشر شده، آمده است که رسالت بهاءالله از آگوست ۱۸۵۲م در زندان آغاز شد.

گفته شده واژه بهائی از حدود سال‌های ۱۲۸۲-۱۲۸۴ق درباره بهائیت به‌کار رفته است. با این حال بهائیان نام‌های آیین بهائی،‌ دیانت بهائی و امر بهائی را برای اشاره به خود ترجیح می‌دهند.

آمار و وضعیت کنونی

بهائیت امروزه تشکیلاتی بین‌المللی به شمار می‌رود که مقر اصلی آن در اسرائیل است و در همه کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای آسیایی و آفریقایی شعبه دارد. براساس گزارش دایرة‌المعارف جهان نوین اسلام، بهائیت در جهان، ۱۶۵ محفل روحانیِ ملی و ۲۰هزار محفل روحانی محلی دارد. آثار و ادبیات بهائی به ۸۰۲ زبان مختلف ترجمه شده است. همچنین هفت مشرق‌الاذکار در جهان وجود دارد و ۱۲۵۶ محل دیگر نیز برای همین منظور به مالکیت بهائیان درآمده است.

بهائیان، بهائیت را پس از مسیحیت، دومین آیین به لحاظ پراکندگی جمعیت می‌دانند؛ هرچند نسبت به پیروان دیگر ادیان، جمعیت قابل‌توجهی ندارند. گفته شده با وجود اینکه تشکیلات اداری بهائی از تعداد پیروان خود آگاه است، تاکنون آمار رسمی‌ای از جمعیت بهائیان ارائه نکرده است.

 

کدخبر: 927358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟