قاتل پسر جوان در لنده اعدام نشد / پایان 7 ماه کابوس اعدام

به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ با حضور رئیس دادگستری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جانشین انتظامی شهرستان لنده، رئیس زندان دهدشت و جمعی از معتمدین، نخبگان و حضور اقشار و طوایف مختلف در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) شهر لنده، قاتل مرحوم سیدعلی تقوی به حرمت سیدالشهدا (ع) توسط اولیای دم مورد عفو و بخشش قرار گرفت.

رئیس دادگستری شهرستان لنده در این مراسم با ذکر انواع احسان در جامعه اظهار کرد: بهترین شکل احسان و بهترین مصداق آن عفو و گذشت است که امروز در این مراسم شاهد آن بودیم.

حجت الاسلام انصاری پور افزود: نبی اکرم (ص) فرموده است هر خانواده‌ای، هر طایفه‌ای یا جامعه‌ای که در آن خصلت عفو و گذشت وجود داشته باشد جامعه بزرگواری است.

وی با اشاره به امتحان الهی حضرت ابراهیم به وسیله قربانی کردن فرزندش عنوان کرد: از دست دادن فرزند آن‌قدر سخت و دردناک است که خداوند پیامبرش را با قربانی کردن فرزندش مورد امتحان الهی قرار داد.

رئیس دادگستری شهرستان لنده اظهار کرد: بنده از ابتدای این ماجرای قتل با آگاهی و دقت نظر بسیار مهم این پرونده را مورد بررسی قرار دادم و مسائل و ابعاد مختلف آن را بررسی کردم که این قتل هرگز سازماندهی و برنامه ریزی شده نبود و فقط ناشی از یک حادثه بود.

وی تصریح کرد: وقوع این قتل ناشی از عدم رعایت حقوق پدر و مادر بود و واقعا در حضور والدین آن هم توسط 2برادر صورت گرفت و واقعا در روزی که برای بازسازی صحنه قتل رفتیم تلخ‌ترین رویدادی را که می‌توان دید و شنید را در حضور اولیای دم مشاهده کردیم.

انصاری پور ابراز کرد: روزی که وارد این شهرستان شدم حجم پرونده‌ها بیش از ۸۰۰پرونده بود که امروز این حجم به کمتر از ۲۵۰پرونده رسید.

وی خاطر نشان کرد:اجرای قصاص نشان دهنده زنده بودن قانون است و باید مردم به این مهم برسند که اجرای عدالت به درستی صورت می گرد، ولی عفو و بخشش نیز باعث ترویج روح بخشندگی در جامعه خواهد شد.

 رئیس زندان دهدشت گفت: در زندان میزبان کسانی هستیم که حقیقتا از همه کرده خویش نادم و پشیمان هستند.

مراد کاراندیش بیان کرد: ترویج فرهنگ عفو و بخشش یک فرهنگ نیک در جامعه است که امیدواریم این مهم در همه مباحث به خصوص برای زندانیان چشم انتظار بیشتر صورت گیرد.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد 

کدخبر: 927115 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟