شرط زیبای مادر برای بخشش قاتل پای چوبه دار / در زندان کرمان رخ داد

به گزارش رکنا،معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان بیان کرد: این متهم  که در سال  ۹۷ به دلیل اختلافات مالی دوست خود  را به صورت عمدی به قتل رسانده بود با تقاضای اولیای دم و تایید دیوان عالی کشور محکوم به قصاص شده بود.

مهدی تقی زاده اظهارکرد: با تلاش کارکنان زحمت کش شورای حل اختلاف شعبه ۴۰ شهرستان کرمان پرونده قتل عمد با دریافت رضایت اولیای دم منجر به صلح و سازش شد و قاتل پای چوبه دار از مرگ نجات یافت و فرصت زندگی مجدد و اصلاح رفتار خویش را به دست آورد.

 این مقام قضایی ادامه داد: با کسب رضایت اولیای دم مقتول و با درخواست شاکی، پرونده به شعبه ۴۰ شورای حل اختلاف شهرستان کرمان ویژه زندان برای دریافت رضایت و صلح و سازش ارجاع شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کرمان افزود: کارکنان شورای حل اختلاف شعبه مذکور  بعد از حدود 2 سال تلاش و تشکیل جلسات مکرر با اولیای دم و استفاده از صاحب نفوذها، درنهایت در زمان اجرای حکم موفق به سازش شدند و توانستند پای چوبه دار رضایت اولیای دم را بدون چشمداشت مالی و فقط به حرمت امام حسین (ع) کسب کنند.

وی ضمن قدردانی از خانواده اولیای دم و کارکنان شعبه شورای حل اختلاف شهرستان کرمان ویژه زندان و تمامی کسانی که در این امر خداپسندانه سهیم بوده اند گفت:بخشش از صفات ارزشمند انسانی است، پیش از آن که آثار بخشش فرد به دیگری برسد به خودش می رسد. یکی از مواقعی که عفو و بخشش به شکل زیبایی خودنمایی می کند زمانی است که کسی می تواند و قدرت عمل و جبران دارد ولی عفو می کند و می بخشد.

کدخبر: 924881 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟