بازداشت مرد 600 میلیاردی از خارج کشور / مرد شیاد به ایران بازگردانده شد + جزییات

به گزارش رکنا، سردار رضا مؤذن در تشریح جزئیات خبر استرداد متهم 600 میلیاردی به کشور اظهار داشت: در پی اعلام مراجع قضائی فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ 600 میلیارد ریال از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان 2 شرکت مهاجرتی، تحت پیگرد قرار گرفت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این متهم به همراه همسرش اقدام به دایر کردن 2 شرکت مهاجرتی کرده و از این طریق با وعده اخذ اقامت و مجوز کار در خارج از کشور از بیش از 500 نفر از ایرانیان، کلاهبرداری کردند.

وی در تکمیل این خبر افزود: متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری شد که با بررسی های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهم بلافاصله در یکی از کشورهای منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر شد و موضوع تحت تعقیب بین المللی متهم به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

سردار موذن ضمن تشکر از قوه قضائیه و وزارت امور خارجه تصریح کرد: با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین الملل فراجا بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهم و همچنین رایزنی‌های پلیسی، وی پس از کمتر از 7 ماه از ارتکاب کلاهبرداری در کشور محل اختفا دستگیر شد.

جانشین رئیس پلیس بین الملل فراجا در پایان ضمن اشاره به عدم اعتماد هموطنان به شرکت های مهاجرتی غیرقانونی و با بیان اینکه هیچ حاشیه و مکان امنی برای مجرمان و متهمان وجود ندارد، اظهار داشت: خوشبختانه این متهم روز جاری از طریق مرز هوایی فرودگاه‌ امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده شد و جهت ادامه رسیدگی به پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

کدخبر: 924388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟