علت قتل فجیع زن جوان وسط خیابان / او به من خیانت کرده بود + فیلم و عکس

به گزارش رکنا، سرهنگ پیمان گودرزی فرمانده انتظامی کرج درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار رکنا درباره جزئیات این جنایت گفت: رسیدگی به این پرونده از ساعت ۶:۱۵ بامداد دیروز به دنبال تماس اهالی محله ماهدشت درباره درگیری خونین در محدوده میدان امام خمینی ماهدشت شروع شد بلافاصله گشت کلانتری در محل حضور یافت و با پیکر غرق در خون زن جوانی که توسط شوهرش با چاقو زخمی شده بود روبرو شدند.

علی رغم تلاش تیم پزشکی متاسفانه زن جوان در دم جان باخت ضارب که قبل از فرار توسط ماموران کلانتری دستگیر شده بود به اداره پلیس منتقل شد.

متهم جوان که از اقدام هولناک خود پشیمان نبود درباره انگیزه قتلی که مرتکب شده بود گفت:مدتی بود که به همسرم مشکوک بودم وقتی صبح باهم برسراین موضوع باهم درگیر شدیم با چاقوی آشپزخانه به جانش افتادم او نباید به من خیانت می‌کرد.

متهم پس از اعتراف به جنایت خونینش به اتهام قتل عمد بازداشت شده و به زودی به دادسرا منتقل خواهد شد.

نگاه کارشناس

فتانه ورمزیارکارشناس ارشد روانشناسی

فرد شکاک و بدبین همواره خود را در معرض خطر می‌بیند و از نظر او همه از پشت خنجر می‌زنند. در واقع او به زمین و زمان بدبین است و با شمشیر تهمت زندگی را از پا در می‌آورد.

خلق پارانوئید که در اصطلاح عام بدبینی نام دارد زمانی ایجاد می‌شود که یک فرد در بازه‌های زمانی مشخص چندین بار با شکست از سوی دیگران مواجه می‌شود که به صورت ناخود آگاه این فرد به حالت گوش به زنگی می‌رسد.وقتی در یک بازه زمانی مشخص چند اتفاق بد برای فرد پشت سر هم رخ می‌دهد کم کم بدن شرطی شده و منتظر یک اتفاق بد و آسیب زا است که به آن بدبینی می‌گویند؛ یعنی فرد محتاط است که در دو طیف این بدبینی دسته بندی می‌شود.در یک طیف یا خود فرد مدام دچار شکست و آسیب شده و نسبت به آن موضوع شرطی شده است و در طیف دوم فرد از دیگران و جامعه در مورد موضوعی اخبار ناگواری شنیده که خطرناک بوده و می‌تواند برای اجتماع آسیب زا باشد.

 یعنی فرد هیچ شکستی نخورده است، اما در فضا‌های مختلف انواع شکست‌ها را مشاهده کرده و از نحوه وقوع آن‌ها اطلاع یافته است و اتفاقات ناگوار از بیرون مانند یک ویروس به باور‌های ما حمله می‌کنند و در نتیجه وقتی فرد چند اتفاق را از بیرون مشاهده می‌کند دچار بدبینی خواهد شد.

آدم بدبین به دلیل دیدن و شنیدن مکرر و مداوم بدی‌ها، شکست‌ها و ناکافی‌های فراوان، اطلاعاتی منفی و سیاه از محیط در مخزن ذهن خود بایگانی نموده و تحت تأثیر آن‌ها به مرور به تجربه و تحلیل ورودی‌ها می‌پردازد.اگر چه انسان می‌تواند بر خلاف اطلاعات عمل کند و با اراده و اعتقاد خویش در برابر تمامی تحمیلات و تلقینات و تعلیمات بایستد، امّا این گروه جزو اقلیت بسیار ناچیز قرار می‌گیرند؛ بنابراین برای معالجه و درمان ریشه‌ای سوءظن و بدبینی باید ورودی‌های ذهن و ضمیر خود را کنترل کنیم، زیرا چشم و گوش و دهان سه شاهراه مهم ورودی‌های ذهن انسان هستند که باید مراقب آن‌ها بود تا داشته‌ها و ورودی‌های سالم ذهن، موجب خروجی‌های سالم آن شود.

 انتشار اخبار توسط افراد غیر متخصص بر ایجاد بدبینی دامن زده و احساس منفی را درافراد ایجاد می‌کند؛  باید افراد سعی کنند فقط اخبار مستند و رسمی را رصد کرده و هرگاه احساس کردند که دچار بدبینی شده اند تا مدتی سمت اخبار بویژه خبر‌های نامعتبری که در فضای مجازی منتشر می‌شود؛ نرفته و از اخبار مفید و آموزنده استفاده کنند.

 رصد اخباری که حاوی امواج و انرژی منفی هستند بر روحیه فرد اثر گذاشته و حس بدبینی را در او تقویت می‌کند.افرادی که چند شکست را پشت سر هم تجربه کرده اند حتما یک کار موفق را که ملموس و حتمی است؛ انجام دهند.بوبینی یک بیماری است که درمان دارد وباید به متخصص مراجعه کرد عدم مراجعه نتایج زیان باری را به خانواده و جامعه تحمیل خواهد کرد که جبران آن گاهی غیر ممکن است.

کدخبر: 923660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟