پیدا شدن کوهنورد زخمی در قله علم کوه

به گزارش رکنا، رضا بزرگی شنبه شب افزود: روز گذشته سه نفر از کوهنوردان اهل گیلان از قرارگاه کوهنوردی ونداربن کلاردشت برای صعود راهی قله علم کوه شدند که ۲ نفرشان (پدر و پسر) به علت تاریکی هوا از ادامه مسیر منصرف شده و از همان مسیر به قرارگاه کوهنوردی بر می‌گردند اما یکی از آنان که جلوتر بوده به راه خود ادامه می‌دهد و به این قله صعود می‌کند.

وی توضیح داد: این ۲ کوهنورد پس از برگشت از ارتفاعات مسیر دسترسی به قله علم کوه گزارشی از ناپدید شدن همنورد خود به جمعیت هلال احمر گزارش ندادند تا اینکه امروز حوالی ساعت ۹ صبح یک مورد مفقودی به مرکز EOS جمعیت هلال احمر در منطقه سیاه سنگ علم کوه اعلام شد که بدون فوت وقت گروه‌های واکنش سریع کوهستان این جمعیت پس از دریافت اطلاعات بیشتر از مسیر مختلف به ارتفاعات قله علم کوه عملیات برای یافتن این کوهنورد در مسیرهای مختلف آغاز کردند.

رییس جمعیت هلال احمر کلاردشت گفت: سرانجام پس از هفت ساعت این کوهنورد گیلانی با اندامی زخمی در منطقه سیاه سنگ قله علم کوه پیدا شد که طبق اظهارات او به ظاهر قله علم کوه را فتح کرده بود منتهی زمان برگشت به علت تاریکی هوا قصد اقامت در پناهگاه نزدیکی این قله را داشت که به علت عدم آشنایی از یک نقطه سراشیبی سقوط می‌کند و زخمی می‌شود و متاسفانه در آن نقطه تلفن همراه هم آنتن نمی‌دهد.

لزرگی افزود: این کوهنورد زخمی بخشی از این مسیر سخت گذر را با همراهی تیم عملیاتی کوهنوردی و امدادگران به پایین دست انتقال داده شد و ادامه مسیر با قاطر به قرارگاه کوهنوردی کلاردشت و از آنجا به مراکز درمانی منتقل شد.

این مسوول از همراهی و همکاری امدادگران و تیم‌های عملیاتی کوهنوردی قرارگاه کوهنوردی شهرستان کلاردشت بابت تلاش‌های چندین ساعت برای یافتن این کوهنورد زخمی قدردانی کرد.

قله علم کوه از ۱۵ خرداد تا پایان شهریور هر سال میزبان شمار زیادی از کوهنوردان خارجی از کشورهای آلمان، ‌اتریش، ‌فرانسه، چک، آمریکا، اسپانیا و نیز در تمامی فصول سال کوهنوردانی از استان‌های آذربایجان غربی، یزد، خراسان رضوی و فارس است.

رشته کوه‌های تخت سلیمان بیش از یکی ۴۵ قله بالای چهار هزار متر دارد و بخاطر داشتن یخچال های متعدد، برف چال ها و دیواره ها، همواره مورد توجه کوهنوردان و گردشگران داخلی و خارجی است.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر درغرب مازندران واقع است.

کدخبر: 923044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟