رشد پدیده زمین خواری/ افزایش 22 درصدی برخورد با پدیده زمین خواری

به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی با تاکید بر اینکه برخورد و مقابله جدی با جرایم اقتصادی در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار دارد و با اقتدار این مسیر را ادامه خواهیم داد، عنوان داشت: در 5 ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی شاهد رشد 15 درصدی ارزش پرونده های رسیدگی شده هستیم.

وی بااشاره به اینکه در حوزه فرار مالیاتی شاهد رشد 253 درصدی ارزش ریالی پرونده های کشف شده هستیم، افزود: در حوزه فرار مالیاتی در 5 ماهه سال جاری 82 پرونده تشکیل و پیگیری و دراین زمینه 168 متهم دستگیر شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به تشکیل 553 پرونده در حوزه برخورد با مجرمان اقتصادی در حوزه احتکارکالا در کشور ، گفت: در 5 ماهه سال جاری در حوزه پولشویی 37 پرونده تشکیل و 81 نفر در این زمینه دستگیر شده اند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه متاسفانه در سال های اخیر شاهد رشد پدیدههای نابهنجار زمین خواری و کوه خواری هستیم، افزود: در 5 ماهه سال جاری 647 پرونده تشکیل و 727 مته به اتهام زمین خواری دستگیر شده اند که دراین حوزه شاهد رشد 22 درصدی پروندههای تشکیل شده ورشد 19 درصدی دستگیری مجرمان دستگیر شده هستیم.

کدخبر: 922992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟