جزییات مرگ کارگر جوان در کارخانه لاستیک بارز

به گزارش رکنا، تعدادی از کارگران کارخانه لاستیک بارز کردستان جزئیات بیشتری از حادثه غم‌انگیز مرگ یکی از کارگران این مجموعه را ارائه کردند. کارگران بارز عدم رعایت ایمنی را عامل حادثه ارزیابی کردند.

طبق این گزارش، علیرضا گل عنبری، کارگر ۴۵ ساله کارخانه لاستیک بارز کردستان در بخش بارگیری انبار محصول نهایی کار می‌کرده و سال‌ها مشغول فعالیت بوده است.

منابع خبری کارگری می‌گویند: در بین تایم کاری حوالی ظهر روز پنج شنبه دوم شهریور حادثه  رخ داده و کارگر حادثه دیده در جا به دلیل ضربه مغزی و خونریزی شدید فوت شده است.

کارگران در شرح حادثه می‌گویند:  لیفت‌تراک حامل پالت‌های لاستیک خودروی تولید شده در کارخانه به نوعی‌ در انبار با کارگر شاخ به شاخ شده و بار یکی از آن‌ها روی سر کارگر می‌ریزد.

علت حادثه این بوده است که در این بخش از انبار کارخانه نیروی کار در بخش انبار محصول نهایی کم است؛ ضمن اینکه دستگاه‌های لیفت‌تراک قابل بهره‌برداری این بخش نیز  کم است؛ لذا لیفت‌تراک به‌جای آنکه یک پالت (تعداد استاندارد برای دستگاه لیفت‌تراک) را از زمین بردارد، همیشه دو پالت لاستیک برمی‌دارد که این برخلاف ایمنی و استاندارد بهره‌برداری از دستگاه‌ است. به همین علت در برخورد لیفت‌تراک‌ها، راننده تعادل دستگاه را از دست داده و بار پالت روی سر کارگر افتاده و متاسفانه وی در اثر خون ریزی مغزی فوت شده است.

کارگران می‌گویند قبل از افتادن بار، تیغه لیفت تراک به سر کارگر برخورد کرده بوده و آقای گل عنبری روی زمین افتاده بوده و بار بعد از این بلافاصله روی وی می‌افتد.

این کارگران اعلام کردند که علت حادثه عدم رعایت حجم استاندارد برداشت پالت لاستیک، عدم تامین تجهیزات کافی و همچنین نیروی لازم برای کار است که باعث می‌شود کارگران در حجم غیر استاندارد بار را جا به جا کنند.

کدخبر: 922936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟