این 5 مرد و زن پولدارهای تهران را نقره داغ کردند / پرونده 60 میلیارد تومانی رسیدگی شد

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از تابستان سال 1401 با شکایت زنی در منطقه نیاوران تهران مبنی بر سرقت از خانه‌اش آغاز شد. وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: عصر برای انجام کاری از خانه خارج شدم و پس از بازگشت به خانه متوجه به هم ریختگی اتاق‌ها و سرقت اموال و طلاهایم شدم. سارقان همه طلاها، ساعت‌های گرانقیمت، جواهرات، مجسمه‌های نقره و برنز و چندین شمش طلا به ارزش 8 میلیارد تومان را از خانه‌ام سرقت کرده‌اند.

با اعلام این شکایت، مأموران تحقیقات خود را برای پیدا کردن عاملان سرقت آغاز کردند. کمتر از 24 ساعت بعد مردی در منطقه یوسف آباد به اداره پلیس رفت و مدعی شد در طول 2 ساعتی که خانه نبودم، دزد به خانه‌ام زده و کیف حاوی 13 کیلو طلا به ارزش 18 میلیارد تومان را از خانه‌ام دزدیده‌اند.

این در حالی بود که شکایت‌های دیگری نیز به پلیس رسید و همه سرقت‌ها به یک شیوه رخ داده بود. کم کم تعداد شاکی‌ها افزایش یافت و به 30 نفر رسید. بدین ترتیب سریالی بودن سرقت‌ها قوت گرفت و مشخص شد سارقان پس از زاغ زنی خانه‌های خالی افراد ثروتمند در مناطق شمالی شهر اقدام به سرقت می‌کردند.

در نهایت مأموران با کنترل نامحسوس و بررسی محل‌هایی که احتمال سرقت وجود داشت و همین‌طور رصد سارقان سابقه‌دار موفق شدند یکی از اعضای باند سرقت را که در حال موبایل قاپی بود، شناسایی و دستگیر کنند. در ادامه مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته خانه‌های سرقت شده و محل‌های زورگیری، چهره سارقان را شناسایی کردند. بدین ترتیب متهم در بازجویی‌های اولیه به سرقت از چندین خانه به همراه 4 نفر از دوستانش که یکی از آنها زن بود، اعتراف کرد و مأموران همه آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد که اغلب اعضای این باند علاوه بر سرقت از خانه‌ها گاهی به کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی با سلاح سرد هم مبادرت کرده‌اند. پس از آن مالباختگان با حضور در اداره آگاهی، سارقان و اموال‌شان را شناسایی کردند.

با تکمیل تحقیقات و گزارش پلیس و نظریه اداره تشخیص هویت، پرونده تکمیل و برای 5 عضو باند به اتهام مشارکت در سرقت مسلحانه و گروهی در شب، مشارکت در شروع سرقت و تخریب در منازل، شروع به سرقت با سلاح سرد و تهدید و قدرت‌نمایی با قمه و ضرب و جرح عمدی و مشارکت در سرقت مقرون به آزار کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و اعضای این باند بزودی محاکمه می‌شوند.

این در حالی است که سارقان موفق شده‌اند از برخی مالباختگان تلفن همراه رضایت بگیرند اما همه مالباختگان خانه‌ها خواستار بازگشت اموال سرقتی و اشد مجازات برای سارقان هستند.

طبق بررسی‌ها ارزش اموال سرقت شده از خانه‌ها و زورگیری‌ها بیش از 60 میلیارد تومان برآورد شده است.

کدخبر: 919628 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟