این باند با شگردی خاص 60 میلیارد به جیب زدند / در کرمانشاه فاش شد

به گزارش رکنا: شاهپور کرمی‌پور سرپرست دادسرای و انقلاب استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد: طی روزهای اخیر باند ۶ نفره کلاهبرداری احشام که ساکن یکی از استان‌های همجوار هستند، در کرمانشاه دستگیر شدند.  

وی افزود: طی تحقیقات صورت گرفته از اعضای این باند، مشخص شد تاکنون ۶۰ میلیارد ریال کلاهبرداری خرید احشام از جامعه هدف خود یعنی عشایر، دامداران و روستائیان داشته‌اند. 

سرپرست دادسرای کرمانشاه در خصوص نحوه انجام کلاهبردای این باند هم، گفت: این باند پس از اینکه با فروشندگان دام به  توافق می‌رسیدند، با ارسال رسیدساز جعلی از طریق فضای مجازی برای فروشندگان ادعا می‌کردند که پول  را به حساب آن‌ها واریز کرده‌اند. 

وی یادآورشد: آن‌ها پس از فریب فروشندگان دام، با یک پوشش متفاوت و اجاره وانت‌بار از طریق سایت دیوار، اقدام به انتقال دام‌ها به استان خود می‌کردند. 

کرمی‌پور با بیان اینکه پرونده این باند تاکنون ۲۰ نفر شاکی داشته، افزود: چهار نفر از این شکات از استان کرمانشاه و مابقی آن‌ها از نقاط مختلفی از سراسر کشور هستند. 

وی اضافه کرد: این باند ۶ نفره بوده که چهار نفر از  آن‌ها اکنون در بازداشت به سر می‌برند و دو نفر از آن‌ها که نقش کمرنگی در سرقت‌ها داشته‌اند، ضمن رد مظالم با گرو گذاشتن وثیقه‌های سنگینی آزاد شده‌اند. 

سرپرست دادسرای کرمانشاه در پایان اعلام کرد: در راستای بند ب ماده ۹۶ قانون آئین دادرسی کیفری با توجه به اقرار متهمین چنانچه در خصوص کلاهبرداری احشام شاکی دیگر وجود دارد، می‌توانند با مراجعه به شعبه ۱۴ بازپرسی دادسرای کرمانشاه نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کنند.

 

 

کدخبر: 918431 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟