علت اجرایی نشدن گواهینامه آسان برای موتورسواران در تهران چیست؟ / سردار حسینی تشریح کرد

به گزارش اختصاصی رکنا، طرح گواهینامه آسان برای موتورسیکلت، موضوعی که چند ماهیست در دستور کار پلیس راهور قرار گرفته تا به وسیله اجرای آن راکبین موتورسیکلت های بدون گواهینامه که هم جان خود و دیگران را به خطر می اندازند و نظم ترافیکی کلان شهرها را نیز مختل کرده اند بیایند و گواهینامه دریافت کنند.

شاید با این روش بتوان آمار بالای جانباختگان تصادف با موتورسیکلت را کاهش داد، طرحی که همچنان بلاتکلیف باقی مانده است. بر همین اساس به سراغ سردار تیمور حسینی جانشین پلیس راهور فراجا رفتیم تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص به دست آوریم.

سردار حسینی جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص آخرین وضعیت طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت به خبرنگار رکنا گفت: این طرح از سال گذشته با پیشنهاد معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور به مجموعه فراجا ارائه شد که از همان ابتدا نیز با استقبال خوبی از سوی مسئولین مربوطه در دستگاههای مختلف روبرو شد.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به وقفه کوتاهی که در اجرای این طرح در چند ماه گذشته ایجاد شده افزود: پس از بررسی های دقیق تر و تجربیات به دست آمده از  دوره قبل، تصمیم گرفتیم در استانهای بزرگی مانند تبریز و سمنان شروع به کار کرده، تا در حین انجام این طرح از باگ ها و مشکلات احتمالی مطلع و آنها را برطرف و سپس در شهرهای دیگر مانند تهران اجرایی کنیم.

این مقام ارشد انتظامی کشور اجرایی شدن این چنین طرح هایی که قرار است در سطح کلان مورد استفاده قرار بگیرند را مستلزم مشارکت و همکاری دیگر دستگاه های مربوطه دانسته و خاطر نشان کرد؛ تا مادامی که تمام سازمان ها و دستگاهای مرتبط به یک هماهنگی واحد در هر زمینه و حوزه ای نرسند نمیتوانیم شاهد تغییرات بخصوصی در سطح آموزش و فرهنگ سازی در کشور باشیم.

جانشین پلیس راهور فراجا در پایان خاطر نشان کرد: پلیس تمام نیروی خود را برای اجرای طرح هایی مانند گواهینامه آسان موتورسیکلت به کار خواهد برد و سعی میکند هرچه سریعتر زیر ساخت های لازم را  فراهم کند تا از این طریق به هموطنان عزیز هم به لحاظ مالی و هم ایجاد فرهنگ مناسب استفاده از وسایل نقلیه گوناگون کمک کرده و آنها را ملزم به رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی کنیم.

 

کدخبر: 918158 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟