دستگیری 2 دزد مسلح توسط مردم در یک پارک غرب تهران / آنها گفته بودند مامور هستند + عکس

چند روز پیش مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و از دستگیری دو مرد که در لباس مامور قصد اخاذی از شهروندان را داشتند خبر داد. پس از آن تیمی از ماموران نزدیک‌ترین کلانتری به محل اعزام شدند.

در بررسی اولیه مشخص شد یکی از افراد دستگیرشده مسلح به کلت کمری بوده و قصد اخاذی از شهروندان را داشته‌اند که افرادی از راه رسیده‌اند و آنها را در یکی از بوستان‌های غرب تهران خلع سلاح و دستگیر کرده‌اند.

پس از آن در بازرسی بدنی از متهمان در جیب یکی از آنها مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و در جیب نفر دیگر هم یک و نیم میلیون تومان کشف شد.

در ادامه یکی از دو شاکی پرونده گفت: در پارک نشسته بودیم که این متهمان که لباس نیروی انتظامی به تن داشتند و یکی از آنها کلت‌ کمری بسته بود به اسم مامور به ما نزدیک شدند و ادعا کردند گزارش شده است ما مواد مخدر داریم. آنها گفتند باید بازرسی بدنی شویم.

این شاکی ادامه داد: هرچه اصرار کردیم که اشتباه می‌کنند و ما مواد نداریم، گوش‌شان بدهکار نبود و تاکید می‌کردند که باید بازرسی بدنی و بعد هم بازداشت شویم. در همین گیر و دار بودیم که متهمان با بازرسی بدنی ما پول‌هایمان را سرقت کردند که همان موقع افرادی از راه رسیدند و به ما کمک کردند.

بر اساس گفته افراد حاضر در محل حادثه، سه نفر که از یک هیات در محلی نزدیک پارک بیرون آمده و متوجه ماجرا شده بودند، برای نجات دو شاکی جوان پرونده دست به کار شدند و پس از درگیری با مامورنماهای مسلح سعی در خلع سلاح آنها کردند. اما دو مامورنمای مسلح تسلیم نشدند و با رها کردن دو شاکی اسلحه را به سمت سه نفر دیگر گرفتند و سعی داشتند با گروگان‌گیری و تهدید به قتل فرار کنند؛ با بالا گرفتن ماجرا توجه افراد بیشتری به درگیری خیابانی جلب شد و چند نفر از رهگذران هم مداخله کردند و با حمله به دو متهم مسلح آنها را خلع سلاح کردند و دو مامورنما دستگیر شدند.

متهم مسلح در اعترافات خود گفت: ۶ ماه قبل سلاح را به قیمت پنج میلیون تومان خریدم. من و دوستم به شیشه اعتیاد داریم و با معرفی خودمان به عنوان سرهنگ و سروان به بهانه اینکه افراد مواد مخدر حمل می‌کنند یا سارقان تحت تعقیب هستید با تهدید سلاح از مردم اخاذی می‌کردیم.

این متهم جوان ادامه داد: با تهدید مردم پول‌هایشان را سرقت می‌کردیم یا مجبورشان می‌کردیم به صورت اینترنتی حساب کارت‌شان را خالی و پول‌ها را به حساب ما واریز کنند، بعد هم آخر شب همه پول‌هایی را که به دست می‌آوریم برای مصرف شیشه هزینه می‌کردیم.

به این ترتیب دو متهم پس از بازداشت به اداره آگاهی تهران فرستاده شدند تا دیگر مالباختگان آنها شناسایی شوند.

کدخبر: 918139 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟