قتل راننده آژانس بخاطر جای پارک خودرو در کرج / مرد اعدامی چرا قصاص نشد + عکس

به گزارش رکنا، رسید گی به این پرونده از سال ۹۸ درپی درگیری خونین در یکی از محله های کرج بر سر پارک خودرو شروع شد وقتی پلیس به محل درگیری رسید با پیکر خونین مرد جوانی روبرو شد که بر روی زمین افتاده بود خیلی زود مضروب به بیمارستان کرج منتقل شد و درحالی که تیم پزشکی تلاش زیادی برای نجات راننده انجام داده اما وی در اثر عمق جراحت جان باخت و با مرگ او بود که کارآگاهان جنایی البرز برای رسیدگی به این پرونده خونین دست به کار شدند.

 کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند که موضوع اختلاف از چند ماه پیش برسر پارک خودروهای آژانس مقابل خانه همسایه شروع شده است روز حادثه وقتی مرد همسایه به پارک یکی از خودرو ها مقابل خانه اش اعتراض می‌کند دعوا بر سر همین موضوع شدت گرفته طوری راننده خودرو با مرد همسایه دست به یقه می شوند در ادامه درگیری راننده آژانس دراثر ضربه چاقوی مرد همسایه زخمی شده و به بیمارستان منتقل می شود.

ضارب که خیلی زود توسط پلیس دستگیر شده بود پس از انتقال به اداره آگاهی به جرمش اعتراف کرد.

این متهم پس از ابراز پشیمانی از حادثه ای که رخ داده گفت :من هرگز قصد کشتن کسی را نداشتم چند وقتی بود که خودروهای  آژانس باعث مزاحمت شده بودند و چندین بار به آنها تذکر دادم و زمان درگیری آنقدر عصبانی شده بودم که نفهمیدم چطور ضربه چاقو را به راننده وارد کردم.

پس از اعتراف های مرد همسایه وی به اتهام قتل عمد بازداشت شد و پس از انتقال به دادسرا و تکمیل مراحل بازپرسی به اتهام قتل در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه دادگاه اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند آنگاه متهم پس از تفهیم اتهام جرم خود را پذیرفت و در دفاع از خودش، گفت: مقتول با حرفهایش مرا به درگیری کشاند گرچه من اتهام ام را قبول دارم اما شروع درگیری با مقتول بود و حالا هم به شدت پشیمانم.

پس از اظهار ندامت و شرمساری متهم قضات ختم جلسه دادگاه را اعلام کرده و وارد شور شدند.

دادرسان دادگاه پس از بررسی پرونده و درخواست اولیای دم متهم را به‌خاطر قتل عمدی که مرتکب شده بود به قصاص نفس محکوم کردند.

با تایید حکم صادر شده از سوی قضات دیوانعالی متهم در یک قدمی چوبه مرگ قرار گرفت و اما درست زمانیکه قرار بود حکم اجرایی شود سرنوشت طور دیگری رقم خورد ومتهم باتوجه به جلب رضایت اولیای دم توانست از قصاص نجات یابد.

حالا این متهم پس از گذشت حدود 4 سال از وقوع جنایت قراراست از نظر جنبه عمومی واعمال ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی محاکمه شود.

کدخبر: 917569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟