برخورد جدی با مامور پلیسی که زن چادری را کتک زد ! / پلیس از برخورد درون سازمانی خبر داد + فیلم

به گزارش  رکنا، صبح روز گذشته پلیس شیراز از دستگیری زن و مرد جوانی که اقدام به کتک زدن یک زن چادری در پارک نارنجستان کرده بودند خبر داد .

در فیلم صحنه درگیری مشخص است که مرد جوان اقدام به کتک زدن زن چادری که آمر به معروف بود می کند.وقتی تجسس ها برای ردیابی این مرد و زن همراه وی آغاز شد و ماموران پی بردند ضارب یک پلیس غیربومی و مسافر از شهر دیگری است بلافاصله سردار رادان دستور داد تا با این پلیس متخلف برخورد شود و همزمان دستور قضایی برای بازداشت وی صادر شد.

بعد از بازداشت مامور پلیس و زن همراهش همزمان با اقدامات قضایی در دادسرای شیراز سردار رادان فرماندهی فراجا برای شفاف سازی و بدون پنهان کاری واقعیت پلیس بودن این مجرم اعلام کرد برخورد درون سازمانی با این پلیس صورت خواهد گرفت .

تجسس ها نشان داد ضارب از کادر پلیس شهر دیگری است که در زمان مرخصی و سفرخانوادگی به شیراز دست به این کار زده است 

صدور کیفرخواست بزودی

 رئیس کل دادگستری استان فارس آخرین وضعیت پرونده توهین و ضرب و جرح آمر  به معروف در باغ نارنجستان شیراز را تشریح کرد.

به گزارش رکنا، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با اعلام این خبر که ضاربین آمر به معروف در باغ نارنجستان قوام تفهیم اتهام شده‌اند، گفت: این پرونده با توجه به جریحه‌دار شدن احساسات عمومی به صورت خارج از نوبت رسیدگی و اطلاع رسانی خواهد شد

وی تصریح کرد: کیفرخواست پرونده پس از اظهار نظر پزشکی قانونی در خصوص میزان صدمات در اسرع وقت رسیدگی و مجازات قانونی در خصوص متهمان صادر می شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تقدیر از احساس مسئولیت شرعی آمر به معروف ضمن رد شایعات شکل گرفته در خصوص وی بیان کرد: تخریب شخصیت و چهره افراد خدوم و مسئولیت پذیر توسط معاندین ترفند نخ نمایی است که همه مردم به آن اِشراف دارند.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: فعالان حوزه حجاب و آمرین به معروف همواره در حمایت قانون هستند و با هتاکان به این افراد در هر جایگاه و مسندی مطابق ماده ۹ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به برخورد به دور از اغماض با متهمین پرونده اخیر گفت:  وابستگی سازمانی و عضویت یکی از متهمین این پرونده به فراجا در طی شدن سیر قانونی پرونده تأثیری نخواهد داشت.

‌وی همچنین از پلمب مجموعه کافی شاپ باغ نارنجستان با دستور قضایی خبر داد و تصریح کرد: انتظار داریم که افرادی که با قانون و مقررات و تکالیف شرعی و عرفی جامعه آشنایی دارند خود آمر به معروف و ارشاد کننده افراد در رعایت عفاف و حجاب اسلامی باشند.

رفتار قابل تقدیر پلیس

به نظر می رسد رویه صحیح پلیس در این پرونده که برخلاف برخی از ارگان ها در چنین شرایطی یا سکوت می کنند یا لاپوشانی یکی از قویترین مدیریت های پلیسی در دوران های گذشته باشد و شایسته تقدیر است .

 

کدخبر: 915440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟