شناسایی و دستگیری عامل تهیه فیلم غیراخلاقی و اخاذی

به گزارش رکنا، سرهنگ حسن کیخا در زاهدان اظهار داشت: در پی شکایت خانم جوانی به پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان و ارائه شکایت مبنی بر تهیه فیلم‌های خصوصی و تهدید به انتشار با انگیزه اخاذی و سوءاستفاده توسط فردی با هویت نامعلوم، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان افزود: طی بررسی اولیه صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد فردی در شبکه پیام‌رسان اینستاگرام با برنامه‌ریزی دقیق درخواست دوستی و آشنایی با هدف ازدواج به شاکیه داده و سپس با قرار دادن تصاویر غیرواقعی از خود، وی را ترغیب به ملاقات کرده و بدین صورت قرار ملاقات اولیه را شکل می‌دهد. 

وی ادامه داد: در اظهارات شاکیه طی صحبت‌های صورت گرفته توسط متهم و نیز پیاده‌سازی مهندسی اجتماعی، متهم قصد پیاده‌سازی افکار شوم خود را داشته که شاکیه اجباراً به برخی از خواسته‌های متهم تن داده است.

سرهنگ کیخا بیان کرد: در همین راستا و با انجام اقدامات علمی و پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد و در تحقیقات اولیه متهم اظهار بی‌اطلاعی کامل از موضوع کرده که پس از مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و اظهار ندامت کرد.

وی خاطرنشان کرد: عموم مردم در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان استفاده کنند و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره‌گیری 096380 مرکز فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

کدخبر: 913977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟