تشکیل پرونده قضایی برای مرگ نوزاد اهوازی بیمارستان اهواز

به گزارش رکنا، صادق جعفری چگنی در این خصوص بیان کرد: کودک سه ماهه‌ای به‌ دلیل بیماری قلبی از بیمارستان ابوذر به بیمارستان گلستان اعزام و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود که پس از بازگشت به بخش ICU بیمارستان ابوذر فوت کرد.

وی با بیان اینکه آمبولانس حامل کودک در میان راه خاموش و کودک با تاخیر به بیمارستان ابوذر رسید ادامه داد: باتوجه به شکایت خانواده این کودک از اورژانس پیش بیمارستانی اهواز، پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد.

جعفری چگنی گفت: جسد برای معاینه به پزشکی قانونی انتقال داده و پس از انجام معاینات، علت مرگ، بیماری قلبی اعلام شد که باتوجه به درخواست خانواده متوفی، جواز دفن صادر گردید.

دادستان مرکز استان ادامه داد: پرونده بالینی بیمار از بیمارستان اخذ و برای بررسی بیشتر عملکرد پزشکان معالج به نظام پزشکی استان ارجاع شد.

جعفری چگنی با اشاره به اینکه علت یابی توقف خودروی آمبولانس نیز به کارشناس ارجاع شد افزود: با تشخیص علت فنی توقف آمبولانس، با قصور یا ترک فعل عوامل مرتبط با موضوع برخورد قانونی خواهد شد.

طبق اعلام اورژانس خوزستان، یک نوزاد سه ماهه در بیمارستان گلستان اهواز به دلیل مشکل قلبی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و سپس برای ادامه درمان به بیمارستان مبدا (ابوذر) بازمی‌گردد.

یک آمبولانس از سیستم بین بیمارستانی ساعت ۱۱:۰۲ دقیقه روز سه شنبه بیمار را از بیمارستان گلستان تحویل گرفته و عازم ماموریت می‌شود اما در طول مسیر با نقص فنی مواجه شده که بر اساس شنیده ‌ها احتمالا نقص در پمپ بنزین و یا به علت تمام شدن بنزین بوده است.

آمبولانس کمکی بیمار را در ساعت ۱۱:۴۴ دقیقه به بیمارستان ابوذر انتقال می‌دهد و نوزاد در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه فوت می‌کند.

کدخبر: 911234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟