جزییات قتل فجیع مرد ثروتمند به دست پسر جوان

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری معاون جرایم جنایی آگاهی پایتخت اظهار داشت: اوایل خرداد ماه امسال پرونده فقدانی مردی 55 ساله به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که در آن گزارش از ناپدید شدن پدر یک خانواده اهل افغانستان در شهرری خبر داده بود.

پس از تحقیقات ابتدایی و در حالی که پیگیری‌ها از بیمارستان‌ها و پزشکی قانونی به سرنخی نرسیده بود پرونده با توجه به حساسیت موضوع به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی، خانواده مرد گمشده را تحت تحقیق قرار دادند و در بررسی‌ها مشخص شد پدر خانواده قصد فروش خودرویش را داشته است و روز ناپدید شدنش برای معامله خودروی پرشیا از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است.

ماموران در ادامه شماره موبایل مرد گمشده را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد این مرد با یک زن در ارتباط بوده است و همین سرنخ کافی بود تا کاراگاهان به سراغ زن 44 ساله که پرستار یک زوج پیر بود بروند.

وی ادامه داد: زن جوان در تحقیقات پلیسی عنوان کرد که پس از جدایی از همسرش برای کار از شهرهای جنوبی کشور به تهران آمده و به عنوان مستخدم در خانه زوج پیر مشغول به کار شدم و در این مدت با مرد افغان که متاهل بود آشنا شدم و با هم در تماس بودیم و در حرفهایش شنیده بودم که می خواهد خودرویش را بفروشد، اما از آن روز به بعد دیگر از او اطلاعی ندارم و فکر می کردم همسرش از رابطه ما با خبر شده و به همین خاطر جواب تلفن مرا نمی دهد.

کارآگان در تحقیقات میدانی و اطلاعاتی پی بردند که مرد گمشده قصد فروش خودرویش به پسر زن مطلقه را داشته و این در حالی بود که شماره پلاک خودروی مرد جوان در سامانه سراسری پلیس ثبت شده بود تا اینکه روز 14 تیرماه خودروی پرشیا مرد گمشده در جنوب کشور شناسایی شد و ماموران پی بردند که راننده آن پسر 19 ساله زن جوان است.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات زن جوان را بار دیگر مورد بازجویی قرار دادند و وی وقتی متوجه شد، پسرش دستگیر شده، پرده از راز این جنایت معمایی برداشت.

زن جوان در اعترافاتش اظهار داشت که پسرش قصد خرید خودرو داشت و مرد افغان که سرمایه زیادی هم داشت تصمیم گرفت تا خودرویش را به پسرم بفروشد به همین خاطر روز حادثه پسرم از جنوب کشور به تهران آمد و در یک خانه برای نوشتن قولنامه قرار گذاشت، اما داخل خانه پسرم با مرد افغان درگیر شد و او را خفه کرد و سپس جنازه را پشت خودروی پرشیا گذاشت و به جنوب کشور رفت.

با به دست آمدن این سرنخ، تیمی از کارآگاهان با نیابت قضایی به شهر کازرون رفته و پسر جوان را که در بازداشت پلیس بود هدف تحقیق قرار دادند و این جوان 19 ساله در اعترافاتش عنوان کرد که پس از قتل مرد افغان جسد را به بیابان های اطراف شهر کازرون منتقل کرده و سپس اقدام به آتش زدن جسد کرده است.

در بررسی ها مشخص شد که چندی قبل ماموران پلیس کازرون جسد سوخته مرد جوان را پیدا کرده و به عنوان جسد مجهول الهویه دفن کرده است.

پسر 19 ساله در اعترافاتش ادعا کرد وقتی فهمیدم مرد افغان قصد ازدواج پنهانی با مادرم را دارد عصبانی شدم و به همین خاطر وقتی به تهران آمدم با او درگیر شدم و در یک لحظه او را خفه کردم و جسد را به کازرون برده و در آنجا آتش زدم تا جسد قابل شناسایی نباشد اما وقتی سوار بر خودروی مرد افغان بودم دستگیر شدم.

پرونده جنایی مرد گمشده پس از تحقیقات و اعترافات متهمان برای بررسی‌های بیشتر با دستور بازپرس پرونده در اختیار کارآگاهان اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار خواهد گرفت

کدخبر: 910024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟