وحشت در پرواز  هواپیمای نجف - تهران + علت چه بود ؟

به گزارش رکنا ،  مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی زاگرس با ۱۶۴ مسافر عصر دوشنبه در مسیر نجف اشرف به فرودگاه امام خمینی (ره) به دلیل نقص فنی و اعلام وضعیت اضطراری در فرودگاه کرمانشاه به زمین نشست.

مجتبی بیاتی به ایرنا افزود: تمام سرنشینان هواپیما و خود هواپیما در کمال صحت و سلامتی هستند.

وی گفت: این هواپیما بدون مشکل در باند فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه به زمین نشست.

بیاتی اضافه کرد: به دنبال پرواز جایگزین برای مسافران این پرواز هستیم و انشالله به زودی راهی می شوند.

 فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و پایه فرودگاه های غرب کشور محسوب می شود که حدود ۷۰ پرواز هفتگی دارد؛ این فرودگاه علاوه بر جابه جایی مسافران استان کرمانشاه، نقش به سزایی در جا به جایی مسافران استان های غربی کشور نیز برعهده دارد.

سال گذشته ۲۷۰ هزار و ۸۴۶ مسافر از طریق این فرودگاه بین المللی به مقاصد داخلی جابه جا شدند که این تعداد مسافر در قالب ۲ هزار و ۹۷۰ پرواز داخلی و به مقاصد تهران، مشهد، کیش، شیراز و عسلویه جابجا شدند.

۵۴ تا ۷۰ پرواز هفتگی از طریق فرودگاه بین المللی کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ انجام شد و در این مدت همچنین ۲ میلیون و ۷۵ هزار کیلوگرم بار از طریق این تعداد پرواز جابه‌جا شد.

فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ احداث شده و در بخش پروازی به عنوان فرودگاه مرکزی فرودگاه های غرب کشور نقش بسزایی در جابجایی مسافرین استان‌های غربی دارد که با انجام بیش از ۵۰ پرواز برنامه‌ای هفتگی به پنج مقصد داخلی نقش تاثیرگذار و بی بدیلی در توسعه استان ایفا کرده است.

 

کدخبر: 908128 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟