وحشت در شهربازی ناژوان اصفهان/ سقوط تاب زنجیری 9 مصدوم داشت + عکس و جزییات

به گزارش ایران، بعد از ظهرهای طولانی تابستان و برنامه تفریح و گردش و شهربازی !حتی مرور این چند واژه هم برای لحظاتی باعث یک تصور شیرین می شود و این تجربه ساده همان دلخوشی کوچکی است که دل کوچک و بزرگ برای آن غنج می زند.

اما روز گذشته در شهربازی ناژوان اصفهان شادی و شعف مردم به ترس و وحشت گره خورد.

 شهربازی ناژوان اصفهان

سقوط تاب زنجیری

ساعت 18 و 48 دقیقه عصر یکشنبه است.در شهر بازی ناژوان اصفهان جای سوزن انداختن نیست.مردم پشمک های رنگی رنگی در دست دارند و با شور و هیجان در پارک تفریح می کنند.صدای خنده و جیغ شادی فضا را پر کرده است.

درست در همین لحظه عده ای سوار تاب زنجیری شده اند.تاب بالا می روند و هنوز یک دقیقه نگذشته که تاب در حال چرخیدن پایین می آید و با شدت به زمین برخورد می کند.

گرد و خاک و صدای فریاد بالا می رود.عده ای از کسانی که سوار این تاب بودند وحشت زده از روی صندلی های آسیب دیده تاب پایین آمده و از آن منطقه دور می شوند.

بخت با اهالی یار بود که تاب هنوز با سرعت نمی چرخید که این حادثه رخ داد.تصورش هم سخت است که اگر این حادثه زمانی رخ می داد که تاب سرعت گرفته بود چه بلایی سر تاب سواران می آمد.

حال مصدومین چطور است؟

بلافاصله امدادگران اورژانس برای رسیدگی به اوضاع حال مصدومین به محل حادثه اعزام شدند.در این حادثه 9 نفر آسیب دیده بودند که توسط امدادگران به مراکز درمانی منتقل شده و به صورت سرپایی مداوا شدند. بلافاصله ۵ تیم از اورژانس و آتش نشانی به محل حادثه آمده و ۶ بیمار به بیمارستان الزهرا و ۳ نفر نیز به بیمارستان کاشانی منتقل شدند.

 منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره این حادثه گفت: این مجموعه گواهی استاندارد را گرفته است و در حال حاضر از ادامه کار جلوگیری شد و اداره استاندارد و آتش‌نشانی ملزم به علت‌یابی حادثه شدند.

عباس عابدی سخنگوی اورژانس اصفهان درباره این حادثه گفت: ۹ نفر مصدوم این حادثه شامل ۶ نفر دختر ۱۱ تا ۱۸ سال و ۳ پسر ۱۲ تا ۱۵ سال همگی ضربه به کمر وارد شده بود.وضعیت مصدومان پایدار است و در میان مصدومان وضعیت وخیم وجود ندارد.

علت حادثه چه بود؟

مهئی قائلی مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به حادثه تاب زنجیری شهربازی ناژوان،گفت: بهره‌بردار بخش خصوصی این شهربازی را اداره می‌کند و حادثه رخ داده نیز بر اثر پارگی سیم‌بکسل جک اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه تاب زنجیری شهربازی ناژوان استاندارد ایمنی دارد و بیمه بوده است، گفت: بهره‌بردار و مسئولان مدیریت ناژوان نیز پیگیر این حادثه هستند.

 

 

 

کدخبر: 908112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟