9 زن در دام سیاه روباه پیر / زنانی که در دام این شیاد شوم افتاده اند عکس اش را شناسایی کنند

به گزارش رکنا، اوایل شهریور ماه سال 1399 بود و زن 28 ساله ای در پیاده روی خیابان خلیج تهران در حال پیاده روی بود که مردی با چهره فریبنده که ریش سفید و قوی هیکل بود جلوی راهش را گرفت . مرد جوان که خود را معرفی کرده بود در خصوص پوشش و حجاب به نسترن اعتراض کرد و تاکید که باید همراه او به مقر پلیس برود.

زن جوان شوکه شده بود و مرد مامورنما نسترن را به یک ساختمان که در نزدیکی محل بود کشاند و زن جوان که فکر می کرد در طبقه بالا ساختمان مقر پلیس است قصد داشت از راه پله ها بالا برود که ناگهان مرد شیطان صفت او را غافلگیر کرد و با تهدید در راه پله های ساختمان هدف نیت شوم خود قرار داد و گریخت.

روباه پیر کیست؟

بدین ترتیب ماجرای تجاوز به زن جوان به ماموران کلانتری 179 خلیج فارس مخابره شد و ماموران با دستور مقام قضایی پرونده را برای رسیدگی ویژه در اختیار ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار دادند.

کارآگاهان پس از تحقیقات ابتدایی از زن جوان به سراغ دوربین های مداربسته در اطراف محل حضور مرد شیطان صفت رفتند و در این مرحله دوربین های مداربسته بیمارستان فیاض بخش مورد بازبینی قرار گرفت.

تیم پلیسی در این مرحله مشاهده کردند که مرد شیطان صفت ابتدا در بیمارستان فیاض بخش در کمین یک زن بوده و زمانیکه زن جوان وارد سرویس بهداشتی زنانه می شود این مرد به دنبال او وارد سرویس بهداشتی شده است اما خیلی زود این مرد از محل خارج و پا به فرار می گذارد که بررسی نشان از آن داشت با توجه به شلوغی بیمارستان و مقاومت زن جوان در سرویس بهداشتی ، متهم از محل گریخته و بعد از این ماجرا به سراغ زن جوان که در پیاده رو در حال قدم زدن بود، می رود.

تصاویر به دست آمده کیفیت پایینی داشت و هیچی ردی از روباه پیر به دست نیامد اما تحقیقات برای دستگیری این مرد ادامه داشت.

تجسس ها ادامه داشت تا اینکه بعد از 3 سال یعنی اوایل اردیبهشت ماه امسال یک زن دستفروش با پلیس 110  تماس گرفت و عنوان کرد مردی با چهره ای فریبنده خودش را سردار یک ارگان نظامی معرفی کرد و ادعا می کند می تواند برایم وام جانبازی بگیرد و با این ترفند و اعتمادسازی قصد نیت شومی داشت که متوجه نقشه اش شدم.

اپراتور پلیس پس از شنیدن اظهارات زن دستفروش از وی خواست کمی صبر کند و او را به اداره 16 پلیس آگاهی تهران وصل کرد.

زن جوان در این مرحله مشخصات ظاهری مرد فریبکار را در اختیار افسر اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار داد و وی با توجه به پرونده قدیمی روباه پیر و مشخصاتی که از زن دستفروش می شنید احتمال داد که مرد فریبکار دوباره دست به کار شده باشد و از زن جوان خواست تا به پلیس آگاهی تهران مراجعه کند تا سرنخ های جدیدی از متهم فراری به دست آورد.

روباه پیر شناسایی شد

افسرپرونده در این مرحله تصویر دوربین مداربسته مرد شیطان صفت را که از دوربین های بیمارستان فیاض بخش به دست آورده بود پیش روی زن دستفروش قرار داد و زن جوان او را همان سردار قلابی معرفی کرد.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات با اطلاعاتی که زن دستفروش به دست آوردند پی بردند این مرد 60 ساله در گذشته نیز دست به تبهکاری زده است.

همین کافی بود تا  با هماهنگی مقام قضایی عملیات دستگیری مرد شیطان صفت کلید زده شود و کارآگاهان در این مرحله محل تردد مرد فریبکار را در نزدیکی یک مسافرخانه در میدان فردوسی شناسایی کردند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد.

مرد شیطان صفت خود را بیگناه می دانست اما نسترن با حضور در اداره پلیس وقتی این مرد را در بین دیگر متهمان دید انگشت اتهام را به سمتش گرفت و مرد شیاد وقتی خود را در برابر مدارک پلیسی دید به ناچار لب به اعتراف کشود.

کلاهبرداری های شیطانی

تیم پلیسی در این مرحله با بررسی گوشی موبایل متهم به قربانیان این مرد شیطان صفت رسیدند و پرونده پیچیده ای در برابر ماموران قرار گرفت و زنان فریب خورده از شهر مشهد ، رشت ، شیراز و ... با حضور در اداره 16 پلیس آگاهی تهران شکایت خودرا مطرح کردند.

یکی از شاکیان پرونده که دخترعموی پدر این مرد شیطان صفت است به ماموران گفت: سالها بود که از خانواده پسرعمویم خبری نداشتم تا اینکه پسرش به سراغم آمد و ادعا کرد که جانباز و سردار یک ارگان نظامی است و می تواند برای من یک حواله خرید خودروی دنا بگیرد و به همین خاطر با توجه به اعتمادی که داشتم 220 میلیون تومان برایش واریز کردم اما پس از آن ناپدید شد.

در ادامه زن دیگری عنوان کرد که این مرد که خود را جانباز و سردار معرفی کرده بود پس از اعتمادسازی به خواستگاری ام آمد و این در حالی بود که شوهرم فوت کرده بود و فرزندانم با ازدواج من مشکلی نداشتند و جالب اینکه این مرد با وعده های دروغینی که می داد اعتماد همه را جلب کرده بود .

زن تنها گفت: این مرد حتی در زمان خواستگاری برایم یک انگشتر طلا آورد و همه چیز عادی به نظر می رسید اما این مرد که خودش را همسر من می دانست پس ازتجاوز کردن به من  وقتی دید نمی تواند از من پولی بگیرد ناپدید شد و آبروی من نزد  خانواده ام رفت و حتی طلایی که برایم خریده بود به سرقت برد.

تجاوز به یک زن در هتل

زن جوان دیگری که از مشهد به تهران آمده بود وقتی در برابر این مرد شیطان صفت قرار گرفته به ماموران گفت: در هتل بودم که مرد با چهره فریبنده به سراغم آمد و وقتی فهمید تنها هستم شروع به اعتمادسازی و خودش را سردار معرفی کرد و می گفت می تواند برایم وام میلیونی بگیرد و در یک اقدام غافلگیرانه به من تجاوز و سپس گوشی موبایل و مدارکم را به سرقت برد.

کلاهبرداری در شاهچراغ

زن جوان که از شیراز به تهران آمده بود به ماموران گفت: در شاهچراغ بودم که این مرد خودش را سردار یک ارگان نظامی و تاجر کفش معرفی کرد و پیشنهاد داد تا با پرداخت 2 میلیون تومان 3 جفت کفش چرم برایم ازتبریز می فرستد که من هم پول را واریز کردم اما خبری از کفش ها نشد.

شیادی به بهانه حواله خودرو

در میان زنان یک مرد جوان نیز حضور داشت که از گرگان به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کرده بود و گفت: این مرد فریبکار که خود را سردار معرفی کرده بود ادعا کرد می تواند حواله خرید یک خودرو را تهیه کند به همین خاطر مبلغ 30 میلیون تومان به حسابش واریز کردم اما او ناپدید شد تا اینکه خبر رسید او را دستگیر کردند.

9 زن با حضوردر اداره پلیس از این مرد شیطان صفت که با نقش پردازی و با تهدید دست به اقدام شوم و کلاهبرداری زده بود شکایت کردند و تحقیقات برای شناسایی دیگر طعمه های این مرد در دستور کار ماموران پلیس اگاهی تهران قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، قاضی منافی آذر از شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران با درخواست چاپ عکس بدون پوشش این متهم خواست تا کسانیکه هدف نیت شوم و کلاهبرداری این مرد شیاد قرار گرفته اند به اداره 16 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کدخبر: 906696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟