گروگانگیری وحشت آور تاجر ایرانی مقیم روسیه / تهدید به قتل خانواده اش او را به تهران کشاند

به گزارش رکنا، اردیبهشت امسال‌ مردی جوان با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران از دو مرد به اتهام حبس غیر قانونی‌، سرقت مقرون به آزار‌، اخاذی و تهدید به قتل شکایت کرد و گفت‌: در مقطع دکترای دندانپزشکی‌ در کشور روسیه‌ درس می‌خوانم و دو ترم از درسم مانده است. در زمینه صادرات محصولات کشاورزی در روسیه فعالیت دارم‌. 5 سال قبل‌ از طریق دوستم با مردی به نام مهرداد آشنا شدم. ‌سال گذشته وقتی ایران آمدم، ۲۰۰میلیون تومان در صادراتم سرمایه‌گذاری کرد. با پولش چند مرحله کار کردم و بیش از یک میلیارد تومان به او پرداختم. چون ضرر هم در کارمان بود خواستم قراردادی بنویسد که ضرر هم متوجه او باشد‌. قبول کرد و خرداد سال گذشته به ایران آمدم‌. وقتی به محل قرار با مهرداد رفتم، او قرارداد را امضا نکرد و با فندک می‌خواست ‌اعضای بدنم را بسوزاند. مبالغی از من اخاذی کرد و به زور از من خواست زیر برگه‌ای را امضا کنم. بعد از این ماجرا به روسیه بازگشتم تا این‌که اردیبهشت امسال در واتس‌آپ مرا تهدید کرد اگر به دیدار او نروم یا پولی نپردازم‌، اعضای خانواده‌ام را با شلیک گلوله به قتل می‌رساند. از ترسم بازگشتم و به دفترش در ستارخان تهران رفتم. مهرداد با دوستش فرهاد‌، مرا در اتاقی حبس کردند. 

وی افزود‌: او کلتی را از کشوی میزش بیرون آورد و گفت باید خواسته‌هایش را عملی کند در غیر این صورت‌، ابتدا خانواده‌ام را و بعد مرا می‌کشد. ۹ فقره چک و ۷ سفته با مبالغ میلیاردی در آن نوشته شده بود را از من گرفت یک روز فرصت داد تا ۵۲۰ میلیون تومان پول به او بپردازم‌، در غیر این صورت بعد از شکنجه مرا در باغی در زیبا‌شهر طعمه سگ می‌کند تا جسدم هم پیدا نشود. بعداز چهار ساعت گروگان گرفتن رهایم کرد تا پول را تهیه کنم. من هم شکایت کردم. 

با شکایت او ماموران برای دستگیری متهمان به دفتر کار مهرداد رفتند اما آنجا قفل بود و او و همدستش نبودند. سرانجام با گذشت بیش از 2 ماه از این ماجرا‌، فرهاد 2 روزپیش بازداشت شد. او در جریان تحقیقات اولیه به حبس غیر‌قانونی شاکی و تهدید او از سوی مهرداد با انگیزه اخاذی‌ اعتراف کرد‌. همچنین مهرداد دیروز بازداشت شد و برای ادامه تحقیقات به ‌شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران‌ منتقل شد و ادعاهای عجیبی را مطرح کرد و گفت‌: شاکی دروغ می‌گوید. 

او دو میلیارد تومان به من بدهکار است‌، او خودش آمده بود تا مشکل‌مان را حل کنیم و اخاذی و آدمربایی در ‌کار نبود. او برای این‌که طلبم را نپردازد با شکایت دروغین می‌خواهد مرا به دردسر بیندازد‌.  این در حالی است که شواهد موجود در پرونده واقعی بودن اظهارات شاکی را تائید می‌کند. همچنین معلوم شد مهرداد او را به قتل تهدید کرده است.

اکبری‌، ‌بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران با تایید این خبرگفت‌: متهمان پرونده در بازداشت به سر می‌برند وتحقیقات از آنها ادامه دارد‌.

کدخبر: 906595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟