نقشه شوم سارقان مسلح در تهران / حکم سنگین صادر شد + عکس

به گزارش رکنا،  3پسرجوان در سایت دیوار پرسه می زدند و با شناسایی افرادی که قصد فروش اجناس قیمتی در سایت دیوار را داشتند با آنها قرار ملاقات می گذاشتند.

دزدان جوان اما در قرار ملاقات با فروشنده ها با تهدید اسلحه از آنها سرقت می کردند.آنها که شش نفر را از فرودین ماه امسال به دام انداخته بودند در شعبه  دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام سرقت مسلحانه و حمل غیرمجاز سلاح جنگی از خود دفاع کردند.

در جلسه دادگاه  شاکی ها برای سه متهم جوان اشد مجازات خواستند.

 نخستین شاکی گفت: من یک دستگاه پلی استیشن داشتم که می خواستم آن را بفروشم .به همین خاطر آن را در  سایت دیوار آگهی کردم .وقتی پسر جوان با من تماس گرفت همراه دو دوستش برای تحویل گرفتن دستگاه به خانه ام آمد. اما آنها به رویم اسلحه کشیدند . سپس دست و پایم را  بستند و گوشی موبایل ، ایرپاد، لپ تاپ و پلی استیشن ام را سرقت کردند .

دومین شاکی گفت: آگهی فروش پلی استیشن  را در سایت دیوار گذاشتم و چند ساعت بعد سه پسر جوان به خانه ام آمدند.من برایشان آبمیوه آوردم.  اما به محض خوردن آبمیوه بیهوش شدم. آنها از غفلتم سوء استفاده کرده و در آبمیوه ام داروی بیهوشی ریخته بودند. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم  اموال با ارزشم از جمله20 سکه طلا ، 10 هزار دلار، سیستم های صوتی و تصویری ،کیف پول دیجیتال، لپ تاپ، گیتار، مقداری طلا و ... به سرقت رفته است.

سپس سایر شاکی ها نیز به تشریح شکایتشان پرداختند.

 نخستین متهم که به دفاع پرداخت  افشین نام داشت.وی  گفت:  ما در  سایت های فروش کالاهای دست دوم  می چرخیدیم  و وقتی میدیدیم یک نفر قصد فروش کالای گران قیمتی را دارد و خانه اش در بالای شهر است با او تماس می گرفتیم. ما  دو کلت  کمری خریده بودیم تا اگر فروشنده مقاومت می کرد او را با تهدید اسلحه تسلیم کنیم..

 دومین متهم که داریوش بود گفت: می دانم اشتباه کرده ام و حالا پشیمان هستم. من فریب حرف های دوستانم را خوردم و برای اینکه از بی کاری و مشکلات اقتصادی رها شوم دست به این کار زدم.

توحید سومین متهمی بود که ابراز پشیمانی کرد. وی گفت: در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و هر یک از متهمان را به به 10 سال زندان ، 74 ضربه شلاق و  رد مال محکوم کردند. هر یک از آنها نیز به خاطر  حمل و نگهداری سلاح گرم به 2 سال زندان محکوم شدند.

کدخبر: 905727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟