افشاگری تخلف 500 میلیارد تومانی در یک شرکت وابسته به ذوب آهن اصفهان

در این شکایت تخلفات 500 میلیارد تومانی در زمینه خرید معدن سنگ آهن فارس افشا شده است و عده ای ازمدیران سابق و رده بالای شرکت بازرگانی با نام اختصاری پ . ب باید پاسخگو باشند.

در این پرونده آمده است: در سال های 98 تا 1400 شرکت پ. ب زیر مجموعه ذوب آهن اصفهان تصمیم به خرید 50 درصدی معدن سنگ آهن فارس که 500 میلیارد تومان ارزش دارد،  در زمان این معامله  تخلفی توسط یکی از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل در سایه صورت گرفته و تنها 22 درصد این معدن به نام شرکت خریداری شده است و مابقی آن که 28 درصد است برای یکی ازاعضای هیئت مدیره ومدیرعامل در سایه خریداری شده است.

در بخش دوم تخلفات این مسئولان آنها با اخذ پول میلیاردی از شرکت به بهانه خرید کالا نه تنها گاهی کالای مورد نیاز را خریداری نمی کردند و کالای جایگزینی خریداری می کردند بلکه تا ماه ها، بعضا تا ۱۶ ماه، این میزان پول به شرکت بازگردانده نمی شد و پیش فاکتورها هم معوض می شدند و با چند برابر قیمت به شرکت میفروختندو توانسته اند سود کلانی به جیب شخصی خود بزنند.

یکی ازاعضای هیئت مدیره با مدیرعاملی م . م که البته در اصل اجرا کننده دستورات و تصمیمات شخصی به نام ر. ب بوده است برای پیشبرد اهداف فسادانگیزشان حتی جعل امضا هم داشته اند.

بنابه این گزارش ؛ بزودی این پرونده توسط بازپرس دادسرای ناحیه 3 تهران تحت رسیدگی قضایی و کارشناسانه قرار خواهد گرفت.

کدخبر: 904421 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟