کیفر خواست سنگین برای دزدان مسلح جواهر فروشی در خانی آباد تهران + تصاویر

به گزارش رکنا، دهم خردادماه سال 1401 بود که صدای پی‌درپی شلیک گلوله‌های سلاح کلاشینکف اهالی محله خانی‌آباد را به وحشت انداخت؛ دقایقی بعد وقوع جنایتی هولناک در جریان سرقت مسلحانه از یک مغازه طلافروشی به قاضی محمدجواد شفیعی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران گزارش داده شد.

خیلی زود قاضی جنایی به همراه تیم بررسی صحنه جرم برای تحقیقات میدانی راهی طلافروشی در محله خانی‌آباد شدند و جسد مرد جوانی را مشاهده کردند که براثر شلیک گلوله به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد، 2 مرد ابتدا با تیراندازی های متعدد با سلاح کلاشینکف رعب و وحشت ایجاد کردند و سپس به وسیله یک پتک دست‌ساز شیشه طلافروشی مذکور را شکسته و اقدام به سرقت طلا کرده‌اند.

کیفر خواست

در تحقیقات بیشتر مشخص شد، 3 شهروند قصد داشتند از فرار متهمان در جریان سرقت مسلحانه جلوگیری کنند که هدف شلیک گلوله قرار گرفتند و یک نفر از آنها با شلیک گلوله سلاح کلاشینکف به قتل رسیده است؛ همچنین این درحالی بود که متهمان در صحنه جنایت زمین‌گیر شده‌اند.

اعتراف به قتل و سرقت مسلحانه

پس از تحقیقات میدانی در محل حادثه، متهمان به شعبه پنجم دادسرای امورجنایی منتقل شدند؛ آنها در تحقیقات قضایی به جرم قتل مرد جوان و مجروح کردن 4 فرد دیگر با سلاح کلاشینکف در صحنه جنایت و 2 فقره سرقت مسلحانه از مغازه طلافروشی در خانی‌آباد و پرند اعتراف کردند.

کیفر خواست

تحقیقات بیشتر نیز حکایت از آن داشت، متهمان سلاح کلاشینکف را از یک فرد در مشهد خریداری و موتورسیکلتی که در سرقت استفاده شده است را برای اعمال مجرمانه از ورامین به تهران منتقل کرده‌اند.

صدور کیفرخواست

روند قضایی پرونده ادامه داشت تا اینکه پس‌ از بررسی‌ و تحقیقات تکمیلی، قرار جلب دادرسی از سوی قاضی محمدجواد شفیعی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران، برای هر 2 متهم صادر شد.

با توجه به صدور قرار جلب به دادرسی متهمان به اتهام قتل عمدی، معاونت در قتل، سرقت مسلحانه، جرح عمدی، شلیک گلوله به چند نفر از شهروندان، حمل و نگهداری سلاح کلاشینکف و مهمات غیرمجاز، کیفرخواست پرونده توسط دادسرای ناحیه 27 (امور جنایی، ویژه قتل) صادر و جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد، متهمان به‌زودی برای دفاع از خود پای میز محاکمه خواهند رفت.

همچنین با توجه به اقدام متهمان مبنی بر ایجاد نا‌امنی در محیط و اعتراف آنها به شلیک متعدد با سلاح کلاشینکف با هدف ترساندن و فراری دادن مردم، اتهام دیگر متهمان با عنوان محاربه به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است و به‌زودی رسیدگی به پرونده آغاز می‌شود.

کدخبر: 904373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟