رفع خطر از تانکر در حال نشت مواد شیمیایی توسط نیروهای آتش نشان

به گزارش رکنا  ، هادی عیدی پور رئیس این سازمان از ایمنی سازی و رفع خطر نشت مواد شیمیایی از تانکر ۳۰ هزار لیتری در محور اکبر آباد به سمت زیبا شهر خبرداد و گفت : امروز دوشنبه ۵تیر ماه سال جاری در در ساعت 8 صبح یک مورد استشمام بوی گاز در محور اکبر اباد خیابان باستان به سامانه ۱۲۵آتش نشانی شهرداری شیراز اطلاع رسانی شد .

عیدی پور با اشاره به اینکه به دلیل نامشخص بودن منبع بوی گاز ، تیم های عملیاتی اقدام به جستجو برای منبع این بو کردند عنوان کرد: بعد از جستجو تیم های عملیاتی در کمربندی اکبر آباد به سمت زیبا شهر تانکر حامل مواد شیمیایی شناسایی و توسط تیم عملیاتی مورد بررسی دقیق قرار گرفت و منشا بو به دلیل نشت مواد از شیرتانکر تشخیص داده شد .

به گفته ریس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به دلیل حساسیت موضوع و ایمنی شهروندان و جلوگیری از بروز نشتی گاز از تانکر حامل مواد شیمیایی بعد از اطلاع این حادثه به سامانه ۱۲۵تعداد ۶خودروعملیاتی از 4 ایستگاه عملیاتی ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام ارشد در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه تعداد نیروهای آتش نشان حاضر در محل حادثه ۲۵ نفر نیروی عملیاتی بودند گفت: بعد از شناسایی منبع بوی گاز نیروهای آتش نشان به دلیل حساسیت موضوع در کنار عوامل مسولیتی و امدادی نیروهای مدیریت بحران استانداری ،عوامل محیط زیست ،نیرو انتظامی و شهرداری نیز در محل حادثه حاضر شدند تا در کنار نیروهای عملیاتی ،کار نظارت و امدادی و ایمنی سازی مسیر تحت کنترل باشد.

او با بیان اینکه مواد نشت شده از تانکر گاز جزء مواد سریع الاشتعال و سمی بوده است تصریح کرد : بعد از دور کردن تانکر از محیط های مسکونی ، و انتقال تانکر به حاشیه کمربندی با درنظر گرفتن تمام نکات ایمنی و با استفاده 6 دستگاه تخصصی و 5 ایستگاه عملیاتی اقدام به رقیق سازی مواد سمی از تانکر صورت گرفت.

عیدی پور عنوان کرد: با توجه به حساسیت موضوع مقداری مواد از تانکر بصورت ایمن خارج گردید و با استفاده از پایش فوم و آب بصورت مستمراز بخار این موادسریع الاشتعال جلوگیری شد و نشتی در تانکربصورت کامل برطرف گردید .

ریس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در پایان عنوان کرد : با همکاری و نظارت محیط زیست استان فارس نسبت به جمع آوری پسماند حاصل از این عملیات اقدام شد .

 

کدخبر: 904099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟