پروژه آبرسانی به روستاهای استان همدان ۵۰ درصد پیشرفت دارد

به گزارش از رکنا به نقل از روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب استان همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست بررسی پروژه های جهاد آبرسانی که با حضور معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو برگزار شد افزود: استان همدان در اجرای پروژه های آبرسانی پیشرو است و با اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم و دستور رییس جمهور بسیاری از مشکلات حوزه آب آشامیدنی استان برطرف شده است.

وی اظهار داشت: فاز نخست پروژه‌های جهاد آبرسانی و تامین آب آشامیدنی ۱۶۰ روستای استان همدان به همت بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال اجرا است که با بهره برداری از آن تنش آبی روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شود برطرف خواهد شد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه شاهد پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی پروژه های آبرسانی روستایی در استان همدان هستیم، تصریح کرد: بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان همدان و با به کارگیری نیروی متخصص و تجهیزات لازم مسئول اجرای پروژه های جهاد آبرسانی در استان است.

معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو نیز با اشاره به اهمیت آبرسانی به مناطق محروم و بدون تاسیسات آبرسانی گفت: جهاد آبرسانی به عنوان بزرگترین عملیات آبرسانی کشور در گستره کل استان‌ها تعریف شده که با هدف آبرسانی به روستاهای محروم در حال اجرا است.

مهدی خان احمدی افزود: با تلاش همکاران آبفا و مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بعد از اتمام عملیات آبرسانی تحول مثبتی در آبرسانی به روستاها ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: پروژه های جهاد آبرسانی باید در قالب برنامه زمانبندی (سی.پی.ام) اجرایی در محدوده تعریف شده و بر اساس اصول مهندسی و استاندارد اجرا و تکمیل شود.

معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو بیان کرد: از مهمترین برنامه های وزارت نیرو در دولت مردمی، محرومیت زدایی از روستاهای بدون آب آشامیدنی است که برای انجام این کار استفاده از ظرفیت‌های موجود در بسیج سازندگی و گروه های جهادی در دستور کار قرار گرفته است.

خان‌احمدی افزود: شاهد همکاری و تعامل بسیار خوب شرکت آبفای استان همدان و بسیج سازندگی در اجرای پروژه های جهاد آبرسانی هستیم که این امر می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای سایر استان ها باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز در این نشست با تشریح روند اجرای پروژه های آبرسانی به روستاهای محروم استان در قالب طرح جهاد آبرسانی گفت: در حال حاضر پروژه های محرومیت زدایی در استان با هدف آبرسانی و ارتقاء سطح خدمات برای بیش از ۱۵۰ هزار نفر در قالب ۴۵ هزار خانوار روستایی در ۱۶۰ روستای استان در دست اجرا است.

فرهاد بختیاری فر تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد از این پروژه ها پیشرفت فیزیکی دارد که این میزان، از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه در فاز نخست اجرای این طرح قرارداد سه ساله ای به مبلغ ۵۰۹ میلیارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده است، عنوان کرد: با امضای تفاهم نامه و انعقاد قرارداد مرحله دوم این طرح که با مشارکت استانداری همدان و وزارت نیرو انجام خواهد شد.

بختیاری فر ادامه داد: با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۲۵۶ روستای استان از نعمت آب آشامیدنی بهره مند می‌شوند که در پایان این طرح به طور تقریبی روستای بدون آب آشامیدنی در استان نخواهیم داشت.

 

کدخبر: 889842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟