عکس تصادف مرگبار موتورسیکلت با کامیون در اتوبان امام علی / صبح امروز رخ داد

به گزارش رکنا، سرهنگ رابعه جوانبخت گفت: در ساعت ۰۹:۳۰ صبح امروز در مسیر در شمال به جنوب بزرگراه امام علی (ع) بعد از زین الدین یکدستگاه موتور سیکلت با کامیون میکسر برخورد می‌نماید.

وی افزود: راکب کلاه کاسکت بر سر نداشت و کلاه کاسکتی که قرار بود بر سر وی باشد بر دسته موتور آویزان بود.

سرهنگ جوانبخت گفت: در این حادثه متاسفانه سر راکب این موتور سیکلت به زیر چرخ‌های کامیون رفته و راکب در دم فوت می‌کند.

سرهنگ جوانبخت افزود: نکته اینجاست کلاهی که باید در تصادف از جان راکب محافظت می‌کرده سالم و سر راننده موتور له شده و باعث فوت وی می‌گردد؛ که راننده موتور سیکلت در دم فوت می‌نماید.

سرهنگ جوانبخت گفت: با بررسی‌های بعمل آمده سرعت میکسر مناسب بوده و در سراشیبی آن محدوده هم با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت تردد داشته است.

وی افزود: با بررسی بیشتر متوجه شدیم که قبل از این حادثه خودروی دیگر به این موتور سیکلت برخورد کرده و باعث ترد شدن آن و برهم خوردن تعادل راکب شده است و این برهم خوردن تعادل باعث شده که موتور سیکلت و را که آن به زیر چرخ عقب سمت راننده کامیون این هدایت و این حادثه را به هم میزند.

وی توصیه داشت: موتورسیکلت سواران گرامی به هیچ عنوان در موازات خودرو‌های عبوری به خصوص خودرو‌های سنگین عبور نکنند، چون اولاً زاویه دید آن‌ها کور شده و با کوچکترین ضربه‌ای به سمت خودرو سنگین‌تر می‌شوند و همچنین در دید زاویه کوه رانندگان قرار گرفته و این خود باعث بروز حوادث ناگوار می‌شود.

وی گفت: دو نکته مهم در این حادثه و تصادف فوتی وجود دارد اول اینکه این راجع به موتور سیکلت کلاه کاسکت‌ای بسیار استاندارد و محکم داشته که متاسفانه از آن استفاده نکرده و نکته بعدی اینکه این را که موتور سیکلت از دمپایی به جای که برای تردد استفاده می‌کرده به هر خودرو شرایط خاص خود را برای رانندگی می‌طلبد شماره‌ای که با دمپایی روی موتور سیکلت بدون کلاه کاسکت تردد می‌کنید در هنگام ترمز گیری و تعویض دنده دچار مشکل می‌شوید و با کوچکترین ضربه‌ای تعادل شما بر هم خورده و حوادث ناگوار را رقم می‌زند.

کدخبر: 902839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟