مرد شیاد با شگرد خاص حساب راننده های تاکسی اینترنتی را خالی می کرد + جزییات

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر عنوان داشت: در پی مراجعه یکی از رانندگان تاکسی اینترنتی به این پلیس اعلام کرد به تازگی متوجه دسترسی شخصی ناشناس به حساب‌ کاربری وی شده و از حساب بانکی‌ او به صورت غیر مجاز برداشت شده است که موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم یکی از کارکنان سابق شرکت تاکسی‌ اینترنتی بوده است.

سرهنگ حسینی بیان کرد: در ادامه طی یک عملیات پلیسی و هماهنگی با مقام قضایی، متهم دستگیر و ضمن اعتراف به بزه کاری خود، مشخص شد که وی مبلغی بالغ بر 50 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است. همچنین تاکنون 5 نفر از شکات شناسایی شده اند و اقدامات برای شناسایی سایر شکات ادامه دارد. در نهایت متهم به همراه پرونده تکمیلی به دادسرا معرفی گردید.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان به شهروندان عزیز توصیه کرد: شیادان سایبری با بهانه هایی از قبیل دریافت سهمیه بنزین یا تایید حساب کاربری افراد، ضمن تماس با رانندگان تاکسی های اینترنتی و اخذ کد تایید، از آنان کلاهبرداری می کنند. لذا رانندگان اینترنتی هیچگونه کدی را برای افراد ناشناس ارسال نکنند و برای دریافت هر گونه سهمیه ای به دفاتر رسمی آن شرکت مراجعه نمایند.

سرهنگ حسینی در پایان یادآور شد: کاربران در صورت برخورد با هر گونه موارد مجرمانه در فضای مجازی، می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره 096380 با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

علی رنجکش

کدخبر: 902464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟