قتل فجیع مادر و نوزادش توسط شوهر بی رحم ! / مخفیگاه این قاتل کجاست ؟!

به گزارش رکنا، بعد از افشای جنایت مشخص شد که داماد فراری از روز خواستگاری داستانسرایی دورغی داشته است و ازدواج اولش را هم پنهان کرده است.

تماس همسایه ها با پلیس

رسیدگی به این پرونده ازسال 98 به دنبال تماس مرد میانسالی با پلیس شهریار آغاز شد.

این مرد گفت: من و خانواده ام سال هاست ساکن ساختمانی در شهرک اندیشه شهریار هستیم. مدتی است یک زوج جوان که به تازگی صاحب فرزند شده اند در همین آپارتمان همسایه ما هستند. گاهی اوقات صدای درگیری این زن و شوهر را می شنیدم و چون می دانستم اختلاف خانوادگی است دخالتی نمی کردم. چند روز است که صدایی از خانه همسایه به گوش نمی رسد و حتی من و همسرم صدای گریه نوازاد آنها را هم نشنیده ایم. می ترسیم بلایی سرشان آمده باشد.

کشف جسد زن جوان و نوزادش

با این تماس ماموران به ساختمان قدیمی رفتند و پس از گشودن در آپارتمان این  زوج با جسد  زن جوان و نوزادش رو به رو شدند که چند روز از مرگشان گذشته بود.شواهد نشان می داد این مادر و فرزند خفه شده اند.

قاتل کجاست ؟!

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران برای افشای راز جنایت به تکاپو افتادند. در بررسی ها روشن شد شوهر پرستو به نام رضا همزمان با کشته شدن همسر و فرزندش به مکان نامعلومی گریخته است.

با افشای این ماجرا فرضیه دست داشتن مرد جوان در جنایت خانوادگی قوت گرفت و ماموران به بازجویی از خانواده پرستو پرداختند.

مادر پرستو که شوکه بود به ماموران گفت:  2 سال قبل رضا  به خواستگاری دخترمان آمد.او می گفت همه اعضای خانواده اش در یک حادثه فوت شده اند و او کسی را ندارد. ما ابتدا مخالفت کردیم اما او با اصرارهایش توانست موافقت ما را با این وصلت جلب کند .دخترم و رضا با  برگزاری یک مراسم ساده  زندگی شان را شروع کردند. آنها به تازگی صاحب یک فرزند شده بودند. اما دامادمان بی کار بود و همین مشکلات مالی باعث اختلاف های او و دخترمان شده بود.

این زن ادامه داد: وقتی اختلاف های دختر و دامادمان بالا گرفت و رضا مدعی بود دخالت های ما باعث این مشکلات شده با آنها قطع رابطه کردیم. مدتی بود از دخترمان خبر نداشتیم که مطلع شدیم او و نوه مان کشته شده اند.

فرار از ایران

در حالی که ردیابی مرد خشن به نتیجه نرسیده بود پلیس دریافت وی احتمالا

به صورت غیرقانونی از از کشور خارج شده است.

افشای راز ازدواج اول

ماموران در گام دیگری از بررسی ها توانستند خانواده رضا را که در یکی از شهرهای غربی کشور سکونت داشتند شناسایی کنند.

پدر پیر رضا گفت: من و پسرم همیشه با هم اختلاف داشتیم. به همین خاطر سال هاست با او هیچ رابطه ای ندارم و از او بی خبرم.

اما پسرعموی رضا اطلاعات تازه ای را در اختیار پلیس قرار داد. وی گفت: رضا سال ها قبل وقتی که دانشجو بود به یکی ازهمکلاسی هایش علاقمند شد و به خواستگاری او رفت و با هم ازدواج کردند. اما بعد از مدتی و در حالی که به تازگی صاحب فرزند شده بودند  با هم اختلاف پیدا کردند و از هم جدا شدند. بعد از این جدایی رضا فرزندش را هم به زن سابقش سپرد و برای همیشه به تهران رفت.

وی ادامه داد: چند سال از این ماجرا گذشته بود که رضا همراه یک زن جوان مقابل خانه مان آمد و گفت به تازگی ازدواج کرده است. آنها به خانه مان آمدند و شب را هم آنجا ماندند.اما چون رضا و پدرش با هم قطع رابطه بودند صبح روز بعد از او خواستم تا خانه ام را ترک کند. چون اگر پدرش به این ماجرا پی می برد از من دلخور می شد. آنها همان روز خانه ام را ترک کردند و من دیگر هیچ خبری از آنها ندارم.

در حالی که تلاش اینترپل نیز برای ردیابی مرد خشن بی نتیجه مانده بود ،پرونده جنایت خانوادگی  به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به آن رسیدگی شود.

محاکمه غیابی متهم فراری

در این جلسه که اولیای دم حضور نداشتند وکیل آنها گفت: پدر و مادر پرستو برای دامادشان حکم قصاص خواسته اند.آنها می گویند دامادشان آنها را فریب داد تا راضی به ازدواج با دخترشان شدند. اما رضا دخترشان را بی رحمانه کشت و حالا برایش قصاص می خواهند.

سپس وکیل تسخیری متهم روبه روی قضات ایستاد و گفت: پلیس  در این 4سال نتوانسته هیچ ردی از موکلم پیدا کند و من نمی دانم او به کجا گریخته است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا غیابی برای مرد خشن حکم صادر کنند.

شرایط صدور و اجرای حکم غیابی

محمد شمس حقوقدان در گفتگو با خبرنگار ایران در باره صدور حکم غیابی و شرایط اجرای آن گفت: رای دادگاه منوط به حضور متهم یا وکیل در یکی از جلسات محاکمه و یا ارسال لایحه از سوی آنهاست .حتی اگر متهم یا وکیل وی در دادسرا حاضر شوند ولی در مرحله دادگاه حضور نداشته باشند و یا لایحه ندهند حکم از سوی دادگاه غیابی صادر می شود .مهلت اعتراض به رای غیابی ۲۰ روز بعد از اطلاع از مفاد رای است. یعنی اگر رای صادره علیه متهم به صورت واقعی به خود وی یا وکیلش ابلاغ شود ظرف ۲۰ روز مهلت اعتراض دارد و بعد از آن ظرف ۲۰ روز فرصت دارد تا فرجام خواهی کند .اما چنانچه  حکم غیابی صادر شود و به صورت قانونی به وی ابلاغ شود ،یعنی به یکی از بستگان  وی و یا از طریق نشر آگهی صورت بگیرد، در این صورت نیز متهم بعد از ۲۰ روز  مهلت اعتراض و فرجام خواهی دارد اما در این صورت حکم غیر قطعی است .یعنی هر زمان که متهم از آن مطلع شود می تواند نسبت به آن اعتراض کند .

شمس در رابطه با قابلیت اجرای حکم غیابی گفت: هر حکمی که صادر و ابلاغ شود قابل اجراست. اما اگر حکم واقعی به متهم یا وکیل اش ابلاغ شود و مدت زمان اعتراض به آن منثضی شود راه برگشت وجود ندارد و قطعی است .اما اگر ابلاغ قانونی صورت بگیرد و مدت زمان اعتراض به آن منقضی شود غیر قطعی است.

 این وکیل دادگستری ادامه داد :چنانچه متهم فراری باشد و امکان دسترسی به وی ممکن نباشد ،در این صورت قرار رسیدگی غیابی برای  وی صادر می شود و این موضوع در روزنامه های کثیرالانتشار در دو نوبت و به فاصله ۱۰ روز منتشر می شود. در صدور حکم  غیابی از سوی دادگاه   متهم به قتل از ابتدا شناخته نشده باشد دیه از صندوق بیت المال به اولیای دم پرداخت می‌شود. اما اگر متهم شناخته شده باشد اما دسترسی به وی  ممکن نباشد اولیای دم  می توانند از محل دارایی های وی  و با اجازه دادگاه دیه  برداشت کنند. اما اگر اموال متهم ناکافی باشد اولیای دم می تواند سراغ عاقله و یا بستگان ذکور نسبی وی  بروند.چنانچه  اموال آنها نیز کافی نباشه  اولیای دم می توانند درخواست دیه از صندوق بیت المال را  مطرح کنند.

 محمد شمس گفت:  در پرونده هایی که متهم فراری است ، همچنان تلاش پلیس برای ردیابی متهم فراری ادامه دارد و چنانچه وی  ردیابی و بازداشت شود اولیای دم می توانند دیه دریافت شده را برگردانند و حکم قصاص را اجرا کنند.

کدخبر: 901820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟