گروگانگیری 250 میلیاردی در زاهدان / پیرمرد را در خیابان هیرمند ربودند + جزییات

به گزارش رکنا، سردار دوستعلی جلیلیان گفت: ساعت ۱۱:۱۳ ظهر روز 10خردادماه سال جاری برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره آدم ربایی در خیابان هیرمند شهر زاهدان بلافاصله تیمی ویژه از ماموران زبده اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان و ماموران انتظامی شهرستان زاهدان وارد عمل شدند.

 وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس و اظهارات شاهدان صحنه مشخص شد پیرمردی ۶۰ ساله به نام علیشاه حین تردد در خیابان هیرمند زاهدان توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ نقره‌ای ربوده می‌شود.

 فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افسران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی بر روی سرنخ‌های کشف شده متوجه شدند در همان روز در یک میوه فروشی از حساب این فرد موجودی حساب گرفته شده و پس از ردگیری شماره حساب مشخص شد ساعاتی بعد از ربایش، گروگانگیران در شهرستان میرجاوه مبلغ یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال از یک طلا فروشی از حساب گروگان برداشت کرده بودند.

 سردار جلیلیان گفت: ماموران با تحت تعقیب قرار دادن متهمان و شناسایی مخفیگاه آن‌ها متوجه شدند که قصد دارند گروگان را به کشور همسایه منتقل و از مرز خارج کنند که با هوشیاری و اقدام اطلاعاتی موفق شدند پس از ۱۰ روز زیر نظر گرفتن گروگانگیران و به جهت حفظ جان فرد ربوده شده در فرصتی مناسب مخفیگاه متهمان که در یکی از مناطق شهرستان میرجاوه بود را در محاصره خود در آورده و در عملیاتی دقیق و حساب شده فرد ربوده شده را از چنگ آدم ربایان آزاد و ۲ نفر گروگانگیر را دستگیر کنند.

 وی با اشاره به کشف سلاح کلاش و مقادیری فشنگی جنگی در بازرسی از مخفیگاه گروگانگیران عنوان کرد: در این عملیات متهمان ۲۸ و ۳۵ ساله در بازجویی‌های اولیه قصد خود را اخاذی از فرد ربوده شده به مبلغ ۲۵ میلیارد تومان  اعلام کردند.

وی افزود: متهمان توانسته بودند بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب فردربوده شده برداشت کنند.
کدخبر: 900143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟