جزییات معجزه آسای نجات 4 کودک پس از 40 روز در ماجرای سقوط هواپیما در آمازون + فیلم
حجم ویدیو: 4.42M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00

به گزارش رکنا، 11 اردیبهشت امسال یک هواپیمای کوچک سسنا 206 که علاوه بر خلبان، 6 سرنشین دیگر هم داشت از یکی از شهرهای کلمبیا به پرواز درآمد تا راهی استان آمازانوس در برزیل شود. اما در میانه راه، پیامی از خلبان دریافت شد که می‌گفت هواپیما دچار نقص فنی شده و پس از آن هواپیما از رادار خارج شد.

کشف لاشه هواپیما

 به‌دنبال این حادثه، تیم‌های جست‌وجو راهی محلی شدند که احتمال می‌رفت هواپیما در آنجا سقوط کرده باشد؛ جایی در جنگل‌های انبوه آمازون که علاوه بر حیوانات وحشی، محلی برای مخفی شدن گروه‌های تبهکاری و شورشی محسوب می‌شد. تیم‌های جست‌وجو پس از 2 هفته موفق شدند لاشه هواپیما را که در میان درختان سقوط کرده بود پیدا کنند. در آنجا اجساد 3 زن و مرد جوان که یکی از آنها خلبان بود پیدا شد اما از 4 سرنشین دیگر خبری نبود. این 4 سرنشین، 4 خواهر و برادر، 13، 9، 4 ساله به همراه نوزادی 11 ماهه بودند. هر چند مادر آنها در بین قربانیان بود اما از بچه‌ها خبری نبود و وقتی تیم‌های جست‌وجو در شعاع 500 متری از محل سقوط هواپیما با بقایای میو‌ه‌های خورده شده و پوشک عوض شده روبه‌رو شدند نخستین امیدها درباره زنده ماندن 4 کودک خردسال به‌وجود آمد. از همان زمان جست‌وجوهای ویژه برای پیدا کردن بچه‌ها شروع شد و حدود 10سگ زنده‌یاب نیز به تیم‌های جست‌وجو اضافه شدند تا پیش از اینکه حادثه‌ای برای کودکان رخ دهد، آنها را پیدا کنند. با این حال به‌نظر می‌رسید که کودکان گمشده بی‌خبر از اینکه تیم‌های جست‌وجو به‌دنبال آنها می‌گردند، بی‌هدف در دل جنگل پیش می‌رفتند و همین پیدا کردن آنها را با مشکل روبه‌رو می‌کرد.

ابتکار تیم جست‌وجو

تیم‌های جست‌وجو اما امیدشان را از دست ندادند و به گشتن در دل جنگل ادامه دادند. آنها در این جست‌وجو تعدادی مخفیگاه متروکه که متعلق به تبهکاران و شورشیان بود را پیدا کردند اما اثری از بچه‌ها نبود. با گذشت زمان رفته رفته امیدها به اینکه بچه‌های گمشده زنده پیدا شوند کمرنگ‌تر می‌شد اما جست‌‌وجوگران همچنان در جنگل پیش می‌رفتند و با پیدا کردن هر نشانه‌ای از بچه‌ها امیدوارتر می‌شدند.

در این میان آنها ابتکاراتی هم به خرج دادند؛ ازجمله توزیع پک‌های غذا از طریق بالگرد در جنگل به امید اینکه به‌دست بچه‌های گمشده برسد. آنها همچنین مادربزرگ بچه‌های گمشده را بر بالگردی که مجهز به بلندگو بود سوار کردند تا آنها با زبان قبیله خودشان از بچه‌ها بخواهد هر جا که هستند، همانجا متوقف شوند تا تیم‌های جست‌وجو برسند.

شاید همین ابتکارات بود که در نهایت نتیجه داد و باعث شد که بعدازظهر جمعه گذشته، مهم‌ترین خبری که بسیاری از مردم کلمبیا در انتظار شنیدنش بودند از رادیو پخش شود. خبر از این حکایت داشت که گروهی متشکل از 10سرباز و 8 داوطلب بومی، با کشف مسیر جدیدی که به‌نظر می‌رسید بچه‌ها در آن قدم گذاشته بودند به جایی رسیده بودند که هر 4کودک را زنده پیدا کرده بودند.

ساعتی بعد نیز تصاویری از سوی ارتش در توییتر منتشر شد که بچه‌ها را در حالی‌که پتو به دورشان پیچیده شده بود و یکی از سربازان با بطری به آنها آب می‌داد نشان می‌داد.

مقامات اعلام کرده‌اند که این بچه‌ها در حالی پیدا شدند که با پارچه برای خودشان کفش درست کرده بودند و روی بدنشان پر بود از نیش حشرات. آنها هر چند دچار سوءتغذیه شده بودند اما به‌نظر می‌رسید که با استفاده از آموزش‌هایی که در قبیله‌شان دیده بودند و همچنین دستیابی به پک‌های غذایی توزیع‌شده در جنگل، توانسته بودند زنده بمانند و در زمان پیدا شدن، هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کرد.

رئیس‌جمهور کلمبیا به‌دنبال پیدا شدن بچه‌ها، گفت که این بچه‌ها را جنگل نجات داد.

نجات کودکان در آمازون

کدخبر: 899762 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟