جزییات شرایط معافیت و کسر خدمت سربازی

به گزارش رکنا، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی سربازان وظیفه حین خدمت که دارای 4 فرزند و بیشتر هستند بدون شرط سنی و سربازان وظیفه دارای 3 فرزند به شرط داشتن حداقل 40 سال تمام از انجام خدمت دوره سربازی معاف می‌شوند.

ملاک عمل برای رسیدگی به درخواست سربازان وظیفه اعم از سربازان عادی، امریه، طلاب و ... سند رسمی ازدواج، شناسنامه پدر و تأییدیه ثبت احوال است.

یگان‌های خدمتی پس از بررسی و تأیید مدارک و مستندات مربوطه و ثبت ترخیص آنان در سامانه، سربازان واجد شرایط را برای ثبت درخواست معافیت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+10معرفی می کنند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا پس از بررسی و تأیید شرایط سربازان ترخیص شده، کارت معافیت را صادر کرده و در صورت عدم احراز شرایط جهت ادامه خدمت فرد را به یگان خدمت معرفی می‌کنند.

کارکنان وظیفه فراری در صورت داشتن شرایط معافیت، پس از معرفی خود به یگان خدمتی و بررسی مدارک از یگان ترخیص و می‌توانند برای معافیت مذکور اقدام کنند.

همچنین کارکنان وظیفه متأهل حین خدمت که واجد شرایط معافیت نیستند می‌توانند علاوه بر 2 ماه کسر خدمت تاهل برای فرزند اول 3 ماه کسر خدمت و برای فرزند دوم 4 ماه و فرزند سوم 5 ماه کسر خدمت بهره مند شوند.

در این اطلاعیه آمده است که مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir یا کانال سازمان در پیام رسان‌های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

کدخبر: 899761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟