راز گنج زیرخاکی در سمنان فاش شد / این 6 مرد نقشه گنج داشتند

به گزارش رکنا، ابوالقاسم کربلایی‌غلامی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با دستگیری 6 حفار، یک فقره حفاری غیرمجاز در شهرستان سمنان نافرجام ماند.

وی افزود: در پی اعلام مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از مناطق سمنان، به‌سرعت نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با همکاری مأموران نیروی انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با قدردانی از همکاری صمیمانه نیروی انتظامی شهرستان سمنان، بیان کرد: متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کربلایی‌غلامی ادامه داد: صیانت از میراث فرهنگی در استان سمنان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیازمند مشارکت همه‌جانبه هم‌وطنان در معرفی حفاران و دلالان اشیای عتیقه دارد.

وی اضافه کرد: هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود در زمینه تعرض یا تخریب آثار تاریخی استان سمنان را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا سه سال و ضبط اشیای کشف‌شده به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

کدخبر: 896954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟