کیفر خواست پرونده قتل آیت الله سلیمانی صادر شد + جزییات
حجم ویدیو: 2.87M | مدت زمان ویدیو: 00:01:10

به گزارش رکنا، محمد کریمی روز سه‌شنبه افزود:‌ در حال حاضر این کیفرخواست به دادگاه کیفری ۱ شهرستان بابل ارسال شده است.

وی در خصوص ادامه روند پیگیری قضایی این پرونده ادامه داد:‌ در مرحله بعدی وقت رسیدگی اعلام می‌شود.

پیشتر دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران اعلام کرده بود که پرونده قضایی بررسی ابعاد سوءقصد حادثه شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی در دادستانی بابلسر تشکیل شده است.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه، ‌ششم اردیبهشت ماه برای انجام امور بانکی به یکی از بانک‌های بابلسر در محدوده میدان شهربانی مراجعه کرد که به ضرب گلوله نگهبان بانک مجروح و بر اثر شدت جراحات، جان باخت.

در همین راستا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران کارگروه ویژه پیگیری سوءقصد به آیت الله سلیمانی را تشکیل داد و استانداری مازندران هم سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در سال ۱۳۲۶ شمسی در خانواده‌ای متدین در مازندران بدنیا آمد. در سن پنج سالگی به مکتبخانه رفت و در ۱۲ سالگی وارد حوزه علمیه قم شد بعد از مدتی به حوزه علمیه کوهستانی رفت و برای تکمیل دروس علمیه به مشهد رفت، سپس در سال ۱۳۴۷ برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم بازگشت. درکنار تحصیل، به تبلیغ و تدریس علوم دینی پرداخت و به شهرها و روستاهای مختلف سفر کرد.

آیت‌الله سلیمانی علاوه بر تدریس و تبلیغ، طی چهار دهه گذشته مسئولیت‌های مختلفی همچون امامت جمعه بابلسر، عضویت در شورای ائمه جمعه استان مازندران و ریاست نهاد رهبری در مجتمع آموزش عالی مازندران، دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل و مجتمع دانشگاهی کشاورزی و منابع طبیعی گرگان داشت.

اما مهمترین مسئولیت‌های این روحانیِ فقید نمایندگی ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و شهر کاشان، امامت جمعه شهرهای زاهدان و کاشان بود. او در سال ۱۳۸۰ با حکم مقام معظم رهبری به زاهدان رفت و امام جمعه آن شهر شد. آیت الله سلیمانی طی ۱۷ سالی که در زاهدان و سیستان و بلوچستان بود، اقداماتی همچون توسعه و تجهیز حوزه علمیه امام صادق (ع) زاهدان، ترمیم و تجهیز کتابخانه آن، احداث چند باب واحد مسکونی برای اسکان اساتید و تجهیز مصلی قدس زاهدان انجام داد.

کدخبر: 896734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟