استوار رحیم قاسمی شیری چطور به شهادت رسید ؟ / عامل شهادت صبح امروز اعدام شد

به گزارش رکنا، مجتبی قهرمانی در بندرعباس در خصوص جزئیات اعدام عامل شهادت شهید والامقام استوار یکم رحیم قاسمی شیری اظهار داشت: در تاریخ 27 اردیبهشت سال 87 و در اطراف شهرستان حاجی‌آباد، مأموران انتظامی با قاچاقچیان مسلح درگیر می‌شوند.

وی افزود: در درگیری صورت گرفته میان نیروهای انتظامی با قاچاقچیان متاسفانه استوار یکم رحیم قاسمی شیری مجروح می‌شوند و بر اثر جراحت وارده به درجه رفیع شهادت نائل می‌آید، از این قاچاقچیان بیش از 209 کیلوگرم مواد مخدر نیز در آن زمان کشف شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: عامل شهادت شهید والامقام استوار یکم رحیم قاسمی شیری پس از این درگیری و به شهادت رساندن شهید قاسمی شیری متواری شده و برای مخفی ماندن و گریختن از چنگال قانون، از کشور خارج می‌شود و به یکی از کشورهای همسایه فرار می‌کند.

وی تصریح کرد: بعد از فرار این قاچاقچی و شرور مسلح، مجموعه اقدامات زیادی در خصوص شناسایی محل اختفا و کشوری که وی به آنجا فرار کرده بود آغاز شد و خوشبختانه با پیگیری‌‌های مختلف در نهایت محل اختفای این فرد در یکی از کشورهای همسایه شناسایی شد.

قهرمانی گفت: این فرد برای اختفای خود اقدام به جعل هویت و تغییر چهره کرده بود اما با چتر اطلاعاتی که برای شناسایی وی باز شده بود خوشبختانه پس از صدور اعلان قرمز این فرد در خارج از کشور دستگیر و به ایران برگردانده شد.

وی ادامه داد: دستگیری این فرد در تاریخ 27 اردیبهشت سال 99، یعنی دقیقا در سالگرد درگیری منجر به شهادت شهید قاسمی شیری، با تلاش بسیار خوب دستگاه‌های اطلاعاتی و پلیس اینترپل و با حمایت دستگاه قضایی صورت گرفت و پس از برگرداندن به کشور پروسه دادرسی و دادگاه این شرور و قاچاقچی مواد مخدر انجام شد. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: پرونده این شرور ابتدا در شعبه دادگاه کیفری حاجی‌آباد رسیدگی و حکم قصاص برای وی صادر شد و همچنین در شعبه دادگاه انقلاب شهرستان بندرعباس منجر به صدور رأی محکومیت به اعدام شده است. 

وی تأکید کرد: براساس رأی صادره، این محکوم به اتهام افساد فی الارض از طریق قاچاق مسلحانه مواد مخدر به اعدام و قتل عمد شهید رحیم قاسمی شیری به قصاص محکوم شده بود که پس از طی تمامی مراحل دادرسی و تشریفات در محاکم استان ضمن برخورداری از حق داشتن وکیل، پس از استفاده از حق اعاده دادرسی و عدم پذیرش آن در شعبه دیوان عالی کشور و تأیید حکم، بامداد امروز در محل زندان مرکزی بندرعباس به مرحله اجرا گذاشته شد. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به شهادت مأموران فراجا در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به قاچاقچیان به ویژه قاچاقچیان مسلح هشدار شدیداللحن داد که بدون اغماض با این جرائم برخورد خواهد شد. 

وی در پایان با گرامیداشت یاد شهید قاسمی شیری گفت: شهید والامقام استوار یکم رحیم قاسمی شیری از نیروهای گرانقدر فراجا بود که اصالتا اهل استان فارس بوده و محل ماموریت و خدمت وی حاجی‌آباد بوده است، این شهید گرانقدر در زمان شهادت 26 سال سن داشت.

کدخبر: 894968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟