واکنش پلیس راهور فراجا به اظهارات وزارت بهداشت درباره آمار کشته های تصادفات + جزییات

به گزارش رکنا، با احترام، جوابیه پلیس راهور در پاسخ به اظهارات معاونت درمان وزارت بهداشت به شرح ذیل جهت انتشار اعلام می‌گردد:

پیرو نشست خبری سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه مورخ 1402/2/24 در خصوص جانباختن مصدومان تصادفات مبنی بر اینکه 52 درصد در سرصحنه، 6 درصد در حین انتقال و حدود 42 درصد نیز در بیمارستان‌ها فوت می‌نمایند،

بر اساس آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی در بین سال‌های 1390 تا 1400 در تصادفات رانندگی 52 درصد افراد در صحنه تصادف،  6 درصد درحین انتقال به مراکز درمانی و  42 درصد نیز در مراکز درمانی جان خود را از دست می دهند.

آمار موصوف به صورت تفکیکی برای هر سال و همچنین هر استان موجود می‌باشد به طوری که در سال 1401 به منظور اتخاذ راهکارها و اقدامات مناسب برای کاهش جانباختگان در مراکز درمانی به عرض ریاست محترم جمهوری رسید.

آمار و درصدهای ارائه شده فوق بر اساس آمارهای رسمی سازمان پزشکی قانونی و  مربوط به سهم کل جانباختگان تصادفات رانندگی از نظر محل فوت (در سر صحنه، حین انتقال و مراکز درمانی) می‌باشد که به اشتباه اینگونه برداشت شده که 42 درصد مصدومان تصادفات در مراکز درمانی فوت می‌نمایند.

پلیس راهور ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی کادر درمانی کشور در تمامی بخش‌ها اعم از اورژانس، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و... ، امید دارد تا با همکاری های صمیمانه و تنگاتنگ موجبات کاهش جانباختگان تصادفات فراهم گردد.

کدخبر: 893415 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟