نقشه شوم 2 مجرم برای کودکان گلستانی

به گزارش رکنا، سردار سعید دادگر امروز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات چگونگی دستگیری عاملان تهدید و اخذکننده تصاویر شخصی کودکان گلستانی و دیگر استان‌های کشور پرداخت و اظهار کرد: پلیس استان گلستان طی عملیاتی ویژه موفق به شناسایی و دستگیری دو نفر از ساکنان استانی دیگر که با تهدید ده‌ها نفر از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، تصاویر شخصی آنها را دریافت می‌کردند، شد.

وی با بیان اینکه موضوع فوق پس از شکایت خانواده یکی از کودکان قربانی به پلیس در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: پس از بررسی‌ها مشخص شد کودکانی با سنین ۸ تا ۱۲ سال از اکثر استان‌های کشور طعمه افکار شوم دو مجرم فضای مجازی بودند که پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی گلستان نظارت مستمر محسوس و نامحسوس خانواده‌ها بر نحوه حضور و فعالیت فرزندان در فضای مجازی را از مهمترین رویه‌های تربیتی دانست و افزود: با پیشرفت تکنولوژی در عصر کنونی، فضای مجازی زندگی انسان‌ها را در سنین مختلف تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات فضای مجازی روی قشر کودک و نوجوان جامعه تأثیرات جدی دارد، خاطرنشان کرد: این طیف سنی از قوه ادراک و تحلیل ضعیف‌تری برخوردار بوده و همین موضوع سبب شده تا مورد سوء استفاده مجرمان سایبری قرار گیرند.

سردار دادگر در دسترس بودن همه پیام رسان‌ها، پلتفرم‌ها و فضای مجازی و حضور بی‌محابای کودکان و نوجوانان در این فضا را ضروری ندانست و هشدار داد: هیچ نیازی نیست که کودکان تصاویر شخصی خود که سن و جنس آنها را برای مجرمان آشکار می‌سازد را در فضای مجازی منتشر کنند.

این مقام انتظامی هوشیاری و نظارت هوشمندانه این خانواده گرگانی بر چگونگی فعالیت مجازی فرزندشان که باعث پایان اقدامات مجرمانه این افراد گردید را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: والدین ابتدا دانش و آگاهی خود را در زمینه فضای مجازی افزایش دهند و سپس کودکان را در این مسیر پر پیچ و خم همراهی کرده و آموزش لازم به آنها بدهند.

وی داشتن رابطه‌ای صمیمانه والدین با فرزندان را از دیگر راهکارهای ممانعت از بی‌راهه رفتن آنها برشمرد و تصریح کرد: داشتن فضای صمیمی منزل و آگاهی از نیازهای آنان سبب می‌شود تا نوجوانان و کودکان با خلأ عاطفی مواجه نشده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به والدین و از طریق آنها در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

کدخبر: 893146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟