پایان وحشت آفرینی و حمله 2 زورگیر خشن به مردم در قم

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری دو باند سارقان زورگیر در استان قم خبر داد و اظهار داشت: این دو باند زورگیر که سوار بر موتور به صورت شبانه و مقرون به آزار با چاقو و قمه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه از عابران در استان قم می‌کردند، در مجموع به 18 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

غریب با اعلام اینکه این دو باند به صورت جداگانه اقدام به تشکیل گروه‌های سرقت مسلحانه و زورگیری می‌کردند، تصریح :کرد سارقان سوار بر موتورسیکلت در حالی که مسلح به چاقو و قمه بودند طعمه‌های خود را در ساعات شب تا نزدیکی صبح اغلب در اطراف بوستان‌ها و در محله‌های خلوت انتخاب می‌کردند و با تهدید با چاقو و ایراد صدمه و به عنف گوشی‌های آنها را ربوده و به قیمت ناچیزی به فروش می‌رساندند.

دادستان قم با تأکید بر اینکه سارقان با پیگیری‌ها و دستورات قضایی شعبه 9 بازپرسی و شعبه 11 بازپرسی استان و با رصد اطلاعاتی و اقدامات بسیار پیچیده و حرف‌های پلیس آگاهی به دام افتادند، گفت: برخی از این متهمان اعتیاد به مواد مخدر شیشه داشته و دارای سابقه کیفری بودند و اغلب در سنین 18 تا 25 سال هستند.

وی گفت: گرچه صدمات جسمی منجر به جرح با چاقو بر افرادی که مورد سرقت واقع شدند صورت گرفته است، اما متاسفانه صدمات روحی و اجتماعی جبران ناپذیری بر آنان بالاخص در نوجوانان و جوانان وارد شده است.

دادستان قم با تاکید بر اینکه با مخلان نظم و امنیت شهر با قاطعیت و بدون اغماض برخورد می‌شود، به شهروندان هشدار داد در استفاده از گوشی تلفن همراه در زمان تردد در مناطق خلوت و تاریک مراقبت کافی را به عمل آورند و در صورت برخورد با زورگیر و سارقان حتما مراتب را به مراجع انتظامی و قضایی گزارش دهند.

کدخبر: 891748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟