انفجار هولناک مین در یکی از روستاهای سنندج / مین جنگی در دستان ارشیا کوچولو منفجر شد + عکس تلخ

به گزارش رکنا از کردستان؛ حسن عسکری فرماندار سنندج در حاشیه حضور در بیمارستان کوثر سنندج و دیدار با پدر ارشیا نوری، در مورد جزئیات انفجار مین در روستای قلقله بخش مرکزی شهرستان سنندج گفت: ساعت ۱۸ عصر روز پنج‌شنبه در محدوده خارج از روستای قلقله چتان بخش مرکزی در منطقه‌ای که تاکنون دو مرحله توسط اکیپ‌های مین‌روبی پاکسازی و مین‌روبی شده است متاسفانه به دلیل رانش زمین بر اثر بارندگی‌های اخیر 2 نوجوان یک مین را پیدا کرده و آن را دستکاری می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه مین بر اثر دستکاری‌های صورت گرفته منفجر و این 2 نوجوان مجروح و بلافاصله به بیمارستان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر 2 کودک بلافاصله تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند، اضافه کرد: همان زمان بخشدار بخش مرکزی در بیمارستان حضور و پیگیرهای لازم برای انجام مراقبت‌های خاص هر دو مصدوم این حادثه انجام می‌دهد.

وی افزود: در تماس‌هایی که بلافاصله با بیمارستان گرفتیم مشخص شد که یکی دو ساعت بعد از این حادثه یکی از 2  نوجوان مصدوم شده در وضعیت مساعدی ترخیص شد.

فرماندار سنندج اذعان کرد: متاسفانه یکی از این 2 نوجوان از ناحیه بالاتنه دچار آسیب شدید شده بود که تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: از خانواده‌ ها انتظار می رود که فرزندان خود را توجیه کنند تا اگر به شیء ناشناسی برخورد کردند آن را دستکاری نکنند و مراتب را به دهیاری و فرمانداری اعلام نمایند.

عسکری گفت: اکیپ ویژه مین‌روبی برای بررسی آن منطقه اعزام خواهد شد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 888405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟