سردار حسینی: ضرورت ایمنی راه و کیفیت وسایل نقلیه

به گزارش رکنا، سال های زیادی است که حوزه ایمنی حمل و نقل در تمامی دنیا یکی از اصلی ترین زیر ساخت های اقتصادی یک کشور محسوب می شود و به دلیل اینکه بیشتر مبادلات اقتصادی کشور به وسیله حمل و نقل عمومی (جاده ای) صورت می گیرد بر افزایش امنیت و ثروت کشور تاثیر گذار است. حوزه حمل ونقل به دو گروه مهم بار و مسافر تقسیم می شود که هر کدام از این دو به صورت مجزا دارای اهمیت ویژه هستند، به مناسبت هفتم اردیبهشت روز ایمنی و حمل و نقل با سردار تیمور حسینی جانشین پلیس راهور فراجا گفت و گو کردیم.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با تقدیر و تشکر از تمام اشخاصی که در این حوزه فعالیت می کنند، گفت: «در کشور ما با وجود تلاش های بسیار زیادی که تا کنون در زمینه ارتقا سطح کیفی ایمنی و حفاظت از جان انسان ها صورت گرفته است، مانند تولید و استفاده از خودروهای ایمن چه شخصی و چه حمل و نقل (شهری و جاده ای) همچنین ایمنی راه و جاده، هنوز نتوانسته ایم به نتایج مطلوب دسترسی پیدا کنیم.

جانشین پلیس راهور فراجا در ادامه با تاکید بر نقش خطای انسانی در وقوع تصادفات جاده ای و معابر شهری و غیر قابل انکار بودن آن، افزود: درست است که نمی توانیم نقش رانندگان را در کاهش آمار تصادفات نادیده بگیریم اما در کنار آن دو موضوع مهم دیگری وجود دارد که باید به آن توجه ویژه ای نمود. ابتدا ارتقا کیفیت خودروها و سپس اصلاح راه و ایمن سازی جاده ها به وسیله شناسایی نقاط پرتصادف است، بنابراین بعد از بررسی ها و آمار های به دست آمده به این نتیجه رسیدیم که در جاده های کشور و معابر شهری نقاط پر تصادف زیادی بالغ بر ۸۷۷ نقطه پرتصادف وجود دارد .

سردار حسینی گفت: برای اصلاح و ایمنی جاده ها و نقاط حادثه خیز سازمان راهداری درخواست بودجه ای بالغ بر 5 هزار میلیاردی از دولت محترم را داشته اند که متاسفانه تا کنون این مبلغ به این سازمان برای رفع این نقاط پرداخت نشده است. اخیرا طی مصاحبه های مختلف نسبت به کیفیت پایین خودروهای داخلی و مونتاژ که 51 درصد آمار تصادفات نوروزی را به خود اختصاص داده‌اند تاکید کرده ام، این تصادفات که عمدتا به خاطر ایمنی پایین راه‌ها،جاده ها و وسایل نقلیه هستند، سبب شد تا در طول طرح نوروزی حدود ۱۱۶۸ نفر از هموطنان عزیزمان را در سوانح رانندگی از دست بدهیم و این معادلات و ارتباط انسان، راه و خودرو غیر قابل انکار است. لذا توجه ویژه به وضعیت صنعت خودروسازی کشور در دستور کار پلیس راهور قرار گرفته است .

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه راه خوب و خودروی ایمن می‌تواند هم پیش از حادثه و هم پس از وقوع تصادف نقش مهمی را ایفا کند، گفت: استحکام بدنه خودرو، کمربند ایمنی مناسب، کیسه هوا و .... می‌توانند باعث افزایش ایمنی و کاهش آمار تصادفات شهری و جاده ای در حوزه حمل ونقل کشور باشد که متاسفانه بیشتر خودروهای تولید داخلی از  قابلیت ایمنی و حفاظت از جان انسان ها را ندارند .

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار 544 میلون تردد درون شهری و جاده ای در سال جاری اشاره کرده و گفت: تا مادامی که راه و جاده نا ایمن بوده، تا زمانی که خودروهای ما از کیفیت پایین و ایمنی بسیار ضعیفی برخوردار هستند نباید انتظار داشته باشیم که آمار جانباختگان در حوزه حمل و نقل شهری و جاده ای کاهش چشمگیری داشته باشد.

یکی از درخواست های پلیس راهور از دولت محترم و تمام دستگاه‌های مرتبط دراین حوزه این است که با همکاری یکدیگر و با سرعت بیشتری برای ایمن سازی راه‌ها و حمل و نقل کشور کارهای شایسته تری را انجام دهیم. در این میان نمی توانیم نقش شرکت های بیمه را نیز کم رنگ بخوانیم لذا از تمام همکاران در حوزه بیمه می خواهم برای افزایش موارد مرتبط با ارتقا کیفیت خدمات رسانی های خود به مردم، اقدامات لازم را انجام دهند.

کدخبر: 887966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟