غرق شدن جوان 22 ساله در یک استخر پلیمری + جزئیات

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا، با فرارسیدن فصل گرما افراد زیادی به سمت ورزش شنا به خصوص در سدها و استخرهای رو باز مخصوصا پلیمری که در جهرم این نوع سازه‌ی انباشت آب مرسوم است روی می‌آورند که متأسفانه این‌بار هم با توجه به بی‌احتیاطی، جوان ۲۲ ساله‌ای از اتباع خارجی در استخر پلیمری روستای کوبه سیمکان غرق شد.

 محسن عشایری مدیر عامل این سازمان آتش نشانی جهرم به رکنا، گفت: در اولین ساعت روز ۱۴۰۲/۰۱/۲۳ با تماس مردمی مبنی بر غرق شدن جوان ی، در استخر پلیمری کشاورزی روستای کوبه سیمکان، تیم امداد و نجات آبی غواصی آتش‌نشانی به همراه تیم تخصصی امداد و نجات آناهیتا به سرعت به محل اعزام شدند و طی جستجوی خود جوان ۲۲ ساله را پیدا کردند.

عشایری تاکید کرد: علی‌رغم هشدارهای سازمان آتش‌نشانی در خصوص خطرات جبران ناپذیر شنا کردن در استخرهای کشاورزی و سدها، متاسفانه طی چند روز اخیر از سال ۱۴۰۲، این دومین مورد حادثه تلخ غرق شدگی است که در شهرستان جهرم رقم خورده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به عدم وجود حصار استاندارد و نوع سازه‌ی اغلب استخرهای پلیمری، مکان مناسبی برای شنا نمی‌باشند؛ و دارندگان استخر های کشاورزی موظف به حصارکشی و نصب تابلو شناممنوع در پیرامون استخر می باشند.

وی در ادامه طبق گفته مسئول نجات‌غریق شهرستان هشدار داد: تمامی استخرهای کشاورزی باید به نردبان نجات استاندارد و تجهیزات حداقلی امداد آبی مجهز باشند تا در زمان نیاز بدون فوت وقت و تایم حیاتی این نوع امداد، از آن استفاده شود.

کدخبر: 884126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟