سخت ترین تصمیم مرد تهرانی در پرونده قتل جگرگوشه اش / وقتی مهران را بخشید

به گزارش رکنا به نقل از ایران، از خانه میلاد در خیابان تجریش صدای زنگ پی در پی تلفن و بوی تعفن می‌آمد. خانه در سرما و سکوت فرو رفته بود و خاله میلاد با هر تماس بی‌پاسخ نگران‌تر می‌شد.

بالاخره اضطراب امانش را برید و موضوع را به پلیس اطلاع داد.

۱۳ دی ماه سال ۱۴۰۰ وقتی مأموران انتظامی و قضایی در خانه میلاد را باز کردند با جسد او که در آشپزخانه افتاده و بوی تعفن گرفته بود، مواجه شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد اصابت جسمی سخت به سر میلاد سبب قتل او شده است و بوی تعفن کافی بود تا بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران پی ببرد که چند روزی از قتل می‌گذرد.

تحقیقات جنایی کلید خورد و مشخص شد میلاد با پدرش زندگی می‌کرد اما پدر او از حدود یک هفته قبل به میهمانی خانه پسر بزرگش به نام مهران رفته بود.

زمانی که بازپرس جنایی در تحقیقات به این نتیجه رسید که میهمانی رفتن یک هفته‌ای پدر میلاد به خانه مهران بی‌سابقه بوده، روی عملکرد مهران حساس شد.

نتیجه تحقیقات بازپرس پرونده این بود که مهران از چند سال قبل به دلیل اختلافات خانوادگی با میلاد قهر بوده است. آنها به خاطر ارث و میراث بعد از مرگ مادرشان اختلافات جدی داشتند و آشنایان می‌گفتند که مهران همیشه از محبت زیاد مادرش به میلاد گله داشت، برای همین ارتباط دو برادر قبل از مرگ مادرشان هم خوب نبود.

اما مهران در تحقیقات ابتدایی، وجود هر اختلافی را با برادرش منکر می‌شد و وجود مدارک مسلم که حاکی از اختلافات آنها بود، دلیل دیگری برای ظن بازپرس به مهران بود.

در ادامه، دستور بازبینی دوربین‌های مدار بسته موجود در نزدیکی خانه مقتول داده شد که مشخص شد مهران چند روز بعد از کشف جسد به یک بنگاه املاک در نزدیکی خانه مراجعه کرده و از او تقاضا کرده فیلم‌های دوربین مداربسته را در اختیارش بگذارد، اما در کمال ناباوری مقداری از فیلم‌ها پاک شده بود.

با این حال تصویر مردی که تردد مشکوک در اطراف خانه داشت با کاپشن سبزرنگ دیده می‌شد که اتفاقاً مشابه همان کاپشن در کمد مهران کشف شد. علاوه بر همه اینها جی پی اس موقعیت مهران را ۹ بار در محل جنایت بعد از کشف جسد نشان می‌داد.

همه این دلایل سبب شد که دستور بازداشت مهران به عنوان متهم به قتل برادرش صادر شود اما متهم در تمام مراحل رسیدگی اتهام خود را انکار کرد و عنوان داشت که مرگ برادرش هیچ ارتباطی با او ندارد.

متهم در بازجویی گفته بود:«شب یلدا در خانه‌مان میهمانی گرفتیم و پدرم هم دعوت بود. از همان روز پدرم تصمیم گرفت چند روزی پیش ما بماند. بعد از کشف جسد برادرم هم چندین بار برای سر زدن به یکی از دوستانم حوالی خانه پدری‌ام رفتم.»

در حالی که رسیدگی به پرونده در کش و قوس بازجویی‌ها و تحقیقات قرار داشت، پدر مهران با مراجعه به شعبه دهم دادسرای جنایی تهران رضایت خود را از قاتل فرزندش به بازپرس امیرحسین علیمردان اعلام کرد.

ولی‌دم گفت: «میلاد با من بدرفتاری داشت و بارها به من فحاشی و توهین کرده بود. برای همین از قاتل او شکایتی ندارم. چه مهران باشد و چه هر کس دیگر!»

با این تصمیم ولی دم، رسیدگی به پرونده به لحاظ جنبه عمومی جرم در دستور کار قضایی قرار دارد.

کدخبر: 883802 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟